וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין חתם על חוק שיאפשר לו להישאר בשלטון עד 2036

5.4.2021 / 21:52

נשיא רוסיה אישר את השינויים בחוקה, שבין היתר מאפסים את הגבלת הכהונות שלו ויאפשרו לו להתמודד בשתי מערכות בחירות נוספות עם תום הקדנציה ב-2024. פוטין טרם הכריז על כוונתו

בווידאו: דובר הקרמלין על ההחלטה להאט את השימוש בטוויטר ברוסיה/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר היום (שני) חוק שיאפשר לו להישאר בשלטון עד 2036 לאחר משאל עם על שינויים בחוקה בשנה שעברה. אחד הסעיפים בחוקה שעלתה להצבעה ב-1 ביולי אשתקד היה איפוס הגבלות הכהונה שהיו לפוטין, כך שהוא יוכל להתמודד בשתי מערכות בחירות נוספות אם ירצה בכך. השינויים אושרו כצפוי על ידי הפרלמנט, הנשלט על ידי נאמני הקרמלין, והחוק שאושר היום נתן להם תוקף רשמי.

פוטין בן ה-68, שנמצא בשלטון במשך יותר משני עשורים - יותר מכל מנהיג אחר מאז הרודן הסובייטי יוסיף סטלאין - אמר כי הוא טרם החליט אם הוא יתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024, עם תום הקדנציה הנוכחית שלו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2021. רויטרס
שולט ללא מצרים. פוטין/רויטרס

בנוסף לסעיף זה, השינויים בחוקה נתנו קדימות לחוק הרוסי על פני נורמות בינלאומיות, אסרו על נישואים חד-מיניים והזכירו את "האמונה באלוהים" כערך מרכזי. כ-78% מהמצביעים תמכו בשינויים בחוקה במשאל העם, שנפרס על פני שבוע. שיעור ההצבעה היה 68%, אך באופוזיציה אמרו כי משאל העם לווה בהפעלת לחצים על הבוחרים ובאי-סדרים נוספים, כמו גם חוסר בשקיפות ובפיקוח עצמאי.

בחודשים שחלפו מאז ההצבעה, רוסיה כלאה את המבקר הבולט ביותר של פוטין, אלכסיי נבלני, שפתח בשבוע שעבר בשביתת רעב במחאה על תנאי כליאתו במושבת עונשין ידועה לשמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully