וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר 103FM: רוב הציבור מתנגד למינוי אפשרי של נתניהו לנשיאות

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 9:17

הסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס בחן את מתווה הריצה לנשיאות של ראש הממשלה שפורסם בוואלה!. מבין הציבור הכללי 53% התנגדו ו-30% בלבד הביעו תמיכה במהלך, ובקרב מצביעי ליכוד הנתון עולה ל-59%. המועמדים המובילים להחלפתו: ברקת בפער ניכר, ואחריו ארדן ואדלשטיין

נתניהו בחגיגות המימונה: מאמין שאפשר להקים ממשלת ימין יציבה/צילום: רוני כנפו

סקר 103FM שפורסם הבוקר (שני) מעלה כי רוב הציבור מתנגד למינוי אפשרי של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה. 53% מהנשאלים בסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס הביעו התנגדות למתווה שפורסם בוואלה!, ו-30% בלבד השיבו כי הם בעדו. בקרב מצביעי ליכוד 59% הביעו תמיכה במהלך ו-18% בלבד התנגדו.

לפי המתווה שנועד להעניק לנתניהו חסינות, מעבר של נתניהו לנשיאות ישחרר את המערכת הפוליטית מהפלונטר, יאפשר לליכוד לבחור מנהיג חדש שלא יהיה פסול על ידי כמחצית מחברי הכנסת, ויוביל להקמת ממשלה יציבה ומתפקדת של הרוב הימני בכנסת. נתניהו התייעץ עם סביבתו על המתווה בחודשים האחרונים, ואחרי הבחירות הרביעיות הוא חזר לשולחן.

בנימין נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
התנגדות למתווה. נתניהו/ראובן קסטרו

בהתאם לאפשרות זו, הסקר בחן את הסבירות של כל מועמד להחליף את נתניהו לאחר עשור בראשות הליכוד. בראש הרשימה, הן בקרב מצביעי הליכוד והן בקרב כלל הנשאלים, עומד ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר. ברקת זוכה לרוב של 25% בקרב כלל הנשאלים ו־23% אחוזים בקרב מצביעי הליכוד, פער משמעותי משאר המתמודדים הפוטנציאליים.

בהמשך הרשימה, בקרב מצביעי הליכוד, גלעד ארדן עם 13%, יולי אדלשטיין עם 7% וישראל כץ עם 6%. בתחתית הרשימה, על פי מצביעי הליכוד, מירי רגב עם 5%, אמיר אוחנה עם 3%, ויו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, לא קיבל אפילו קול אחד.

בקרב כלל הנשאלים נמצא אדלשטיין במקום השני אחרי ברקת עם 10%, ארדן עם 9%, וכץ עם 4%. עם זאת, הסקר לא בדק את סיכוייהם של היורשים הפוטנציאליים מחוץ לליכוד, בהם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully