וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקק השתחרר: הספינות התקועות האחרונות בסואץ חצו את התעלה

3.4.2021 / 17:31

61 כלי השיט האחרונים מבין 422 הספינות שעמדו בתור לחצות את נתיב המסחר הימי שוחררו לדרכם. ברשות התעלה ממשיכים בחקירת הנסיבות שגרמו למכלית Ever Given לעלות על שרטון ולחסום את התנועה למשך כשבוע: "בימים הקרובים נפרסם את הממצאים"

בווידאו: הפקק השתחרר וכל הספינות שנתקעו במפרץ סואץ המשיכו בדרכן/צילום: רויטרס

כל הספינות שנתקעו בעקבות קרקוע המכלית Ever Given חצו את תעלת סואץ - כך מסרה היום (שבת) רשות התעלה. בכך, הגיע לסיומו הפקק הימי שנוצר בחודש הקודם ונמשך כשבוע.

לפי ההודעה, 61 כלי השיט האחרונים, מתוך 422 ספינות שעמדו בתור לחצות את התעלה בעת שהמכלית שוחררה ביום שני האחרון, חצו את נתיב המסחר הימי.

המכלית, שאורכה 400 מטרים, עלתה על שרטון ב-23 במרץ וגרמה לאי-סדרים בשרשראות אספקה בינלאומיות. צוותי החילוץ המיוחד עמלו קרוב לשבוע כדי לשחרר את Ever Given במהלך המבצע הנרחב. מרשות התעלה נמסר כי בסך הכול, 85 ספינות חצו היום, בהן 24 ספינות שהגיעו אחרי שהמכלית חולצה מהמקום.

ספינת מטען מפליגה בתעלת סואץ. רויטרס
הפקק השתחרר. ספינה בתעלת סואץ, היום/רויטרס

ביום רביעי החלה רשות התעלה לחקור את הנסיבות שהובילו את המכלית לעלות על שרטון בסואץ ולחסום את הדרך הימית למשך שישה ימים. יו"ר הרשות, אוסמה ראבי, אמרה כי "החקירה מתנהלת טוב ותיארך כיומיים נוספים. לאחר מכן נמסור את הממצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully