וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מבהירה לקראת השיחות עם ארה"ב: לא נסכים להסרת הסנקציות בהדרגה

עודכן לאחרונה: 3.4.2021 / 16:32

משרד החוץ בטהראן דחה את האפשרות של צעדים הדדיים בדרך לחזרה להסכם הגרעין. "המדיניות החד-משמעית של הרפובליקה האסלאמית היא הסרת כל הסנקציות", אמרו בערוץ הטלוויזיה הממשלתי. ההצעה צפויה לעלות פעם נוספת במגעים הבלתי ישירים שיתקיימו בווינה בשבוע הקרוב

בווידאו: דוברת הבית הלבן מבהירה שארה"ב תדון בצעדים לחזרה להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

משרד החוץ של איראן הודיע כי הוא דוחה את הצעת ארצות הברית להסיר את הסנקציות בהדרגתיות - כך דווח היום (שבת) בערוץ הטלוויזיה הממשלתי Press TV. ההבהרה באה לקראת השיחות הבלתי רשמיות בין המדינות שיחלו בשלישי, בהן צפויה לעלות פעם נוספת האפשרות של צעדים הדדיים בדרך לחזרה להסכם הגרעין.

"המדיניות החד-משמעית של הרפובליקה האסלאמית של איראן היא הסרתן של כל הסנקציות האמריקניות", אמר דובר משרד החוץ לאתר הערוץ, והדגיש כי טהראן לא תהיה מוכנה להסרת הסנקציות צעד-אחר-צעד.

המנהיג העליון באיראן עלי חמינאי, 11 במרץ 2021. רויטרס
מתנגדים להסרת הסנצקיות צעד-אחר-צעד. חמינאי/רויטרס

בשבוע הקרוב יקיימו המדינות "שיחות קרבה" בלתי ישירות בווינה, בתיווך אירופי, בניסיון להביא לפריצת דרך במאמצים למצוא נוסחה שתאפשר לחזור להסכם הגרעין משנת 2015. בשיחות ישבו הנציגים האמריקנים והאיראנים בחדרים נפרדים, אך עדיין מדובר בהתקדמות מסוימת בכל הנוגע לחידוש המגעים בין הצדדים. נציגי האיחוד האירופי, צרפת, בריטניה וגרמניה יעברו ביניהם בניסיון לגבש הסכמות.

דובר משרד החוץ של ארצות הברית, נד פרייס אמר לוואלה! כי הם אינם צופים פריצת דרך מידית בשבוע הבא. "אלה יהיו שיחות קשות, אבל אנחנו חושבים שזה צעד בריא קדימה", אמר. "הנושאים המרכזיים עליהם נדון יהיו הצעדים שאיראן צריכה לבצע כדי לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין והסנקציות שארצות הברית תצטרך להסיר מעל איראן כדי לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין. אנחנו לא מצפים שיתקיימו שיחות ישירות עם איראן לאורך התהליך הזה אבל אנחנו פתוחים לקיים שיחות ישירות כאלה".

שר החוץ של צרפת ז'אן איב לה דריאן שוחח עם מקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף וביקש ממנו להימנע מהפרות נוספות של הסכם הגרעין כדי לסייע לדיונים המתנהלים בימים אלה. "אני מעודד את איראן לתמוך בדיונים המתוכננים", אמר לה דריאן. "הם מיועדים לעזור לאפיין את הצעדים שיידרשו על מנת לשוב להיענות מלאה של הסכם הגרעין".

בפגישה בשבוע הבא צפויים הצדדים להתחיל שיחות על גיבוש שתי רשימות - צעדים אמריקנים להסרת סנקציות מעל איראן וצעדים איראנים לגלגול לאחור של תכנית הגרעין שלהם ולהחזרת הפיקוח הבינלאומי עד להגעה ליישום מלא של הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully