וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות והנהגת ההורים לנתניהו: "להשיב את הלימודים במלואם"

עודכן לאחרונה: 2.4.2021 / 23:13

יומיים לסיום חופשת הפסח, משרד החינוך והבריאות עדיין מתכתשים בנוגע לאופן פתיחת מערכת החינוך במלואה. יו"ר השלטון המקומי: "לא יעלה על הדעת שכל המשק פתוח ומערכת החינוך היא האחרונה לחזור לתפקוד מלא"

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, מרץ 2021/שלומי גבאי

ראשי הרשויות המקומיות וראשי הנהגת ההורים הארצית קראו היום (שישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ושר החינוך, יואב גלנט, לפתוח את הלימודים בכיתות א'-י"ב לאחר חופשת הפסח, לשבוע לימודים מלא וללא קפסולות. לדבריהם, "הפגיעה במערכת החינוך קשה לא פחות מהפגיעה במשק ויארך זמן רב לתקן את הנזקים. לפיכך יש להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה".

קריאתם באה לאחר שגלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, דרשו לבצע פתיחה כוללת של המערכת מיד לאחר החג, למידה שגרתית ולאורך כל השבוע, אולם הדיונים בין משרד החינוך למשרד הבריאות הגיעו למבוי סתום.

"יש להחזיר לשגרה מלאה את מיליוני התלמידים, לבטל את הקפסולות לאלתר, לשחרר את התלמידים והוריהם מהסגר הלימודי, החברתי והרגשי שנכפה עליהם. מערכת החינוך צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. לא יעלה על הדעת שכל המשק פתוח והיא האחרונה לחזור לתפקוד מלא", טען ביבס.

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, בשיחת זום עם ראשי רשויות לקראת יציאת מערכת החינוך מהסגר, 26 באוקטובר 2020. ללא, צילום מסך
"מערכת החינוך צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות", ביבס/צילום מסך, ללא

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, אמר כי "המשק פתוח כמעט במלואו ושיעורי התחלואה יורדים בזכות החיסונים. מי שנפגעו פגיעה קשה במיוחד ממגפת הקורונה הם התלמידים. מערכת החינוך שהייתה הראשונה לשאת בעול המגבלות, מוכרחה לצאת מהן בלי דיחוי ולהתגבר על הפערים שנוצרו במהלך השנה".

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, הוסיף כי "אין שום היגיון במתווה שמשאיר את הילדים בבית ולא במערכת החינוך, כשכל המשק פתוח. אחרי שנה שלמה בבית, הממשלה חייבת לפעול למקסם את התקופה שנותרה ללימודים מלאים ולתת מענה ריגשי וחברתי לילדים. חבל על כל יום וחבל על כל רגע".

גורם בכיר במשרד החינוך אמר אמש לוואלה! כי משרד הבריאות אינו פתוח לשינויים מההחלטות שהתקבלו בנושא לפני שבועיים, על אף שתמונת המצב אחרת לגמרי. "אין שום היגיון בכך שכל המשק פתוח - ועדיין אי אפשר להחזיר בצורה אחרת את מערכת החינוך", טען.

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
המשק פתוח כמעט במלואו ושיעורי התחלואה יורדים. מי שנפגעו במיוחד ממגפת הקורונה הם התלמידים/שלומי גבאי

במשרד הבריאות הסבירו לוואלה! כי הם רוצים לוודא שאין עלייה בתחלואה בעקבות החגים האחרונים, בהם נפגשו משפחות מורחבות וגרמו לסכנת הידבקות. בהתאם להנחיות הממשלה שאושרו לפני כשבועיים מיד לאחר הפסח תבוטלנה הקפסולות בכיתות ג' ותהיה למידה רציפה, כמו בכיתות א'-ב'. בנוסף לכיתות י"א-י"ב בהן יש 90% התחסנות גם יבוטלו הקפסולות. "אנחנו עושים פעולות מדודות ולא נמהרות", השיבו במשרד. עם זאת, שיעור המחוסנים הממוצע בכיתות י"א-י"ב עומד על כ-65% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully