וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט העביר ללשכת נתניהו מסמך עם מידע על מקום קבורת נעדרי סולטאן יעקוב

1.4.2021 / 17:53

יו"ר ימינה העביר בחודש יולי מזכר שנכתב בכתב יד המיוחס לערפאת, ובו תיאור מיקומם של שלושה קברים בבית קברות בדמשק. מחבר המסמך שרטט מפה של בית העלמין בו נמצאו שרידי גופתו של זכריה באומל, שהושבו לישראל. לפי גורם ביטחוני, המידע לא חידש והיה מוכר לקהילת המודיעין

הלווית זכריה באומל/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט העביר ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש יולי האחרון מסמך ובו מידע לכאורה על מקום קבורתם של נעדרי סולטאן יעקוב - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה לא הכחישו כי המסמך הועבר ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. גורם ביטחוני ציין כי המידע נבדק אך היה מוכר כבר לקהילת המודיעין ולא חידש דבר.

המסמך, שעותק ממנו הועבר לוואלה! על ידי מקור שאינו ישראלי, הינו בן יותר מ-20 שנה. מדובר במזכר שנכתב בכתב יד על נייר מכתבים רשמי של לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית. המקור שהעביר את המסמך טוען כי מדובר בכתב ידו של יאסר ערפאת. כתב היד אכן דומה לזה של ערפאת, אולם לא ניתן לאמת שאכן כך הדבר.

במסמך לא נכתב כי מדובר בקברים של נעדרי סולטאן יעקוב, אך הוא כולל תיאור מילולי של מיקומם של שלושה קברים באזור מסוים בבית קברות בדמשק שם נקברו אנשי אש"ף שמתו אחרי 1980 והנחיות כיצד לזהות את מיקומם. עוד נכתב במסמך כי הגופות היו חנוטות ונקברו בארונות מתים "משוריינים".

המסמך שהעביר בנט  לנתניהו עם מידע לכאורה על מקום קבורתם של נעדרי סולטאן יעקוב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
המסמך שהעביר בנט ללשכת נתניהו עם המידע על מקום הקבורה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מחבר המסמך גם שרטט מפה כללית של מיקום האזור הרלוונטי בתוך בית הקברות ושל מיקום הקברים הרלוונטיים בתוך אותו אזור. מחבר המסמך ציין כי כדי לזהות שאכן מדובר באזור הנכון בבית הקברות יש למצוא קבר של אדם בשם עבד אל-עזיז אל-וג'יה - איש אש"ף לשעבר שנקבר באותו מקום.

אחרי שבנט קיבל את המסמך והעריך שהמקור מהימן הוא העביר אותו לבכירים בלשכת ראש הממשלה. בלשכת נתניהו העבירו את המסמך לבדיקה של הגורמים הרלוונטיים בקהילת המודיעין. בלשכת בנט סירבו להתייחס לדברים.

קרב סולטאן יעקוב | הנעדרים. אתר רשמי, מערכת וואלה!
נעדרי קרב סולטאן יעקוב, זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

לפני כשנתיים אותרו במבצע משותף של אגף המודיעין בצה"ל ושל הצבא הרוסי שרידי גופתו של זכריה באומל - אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב משנת 1982. שרידי הגופה נמצאו בבית הקברות במחנה הפליטים הפלסטיני "אל-ירמוכ" בדמשק - אותו בית קברות שמוזכר במסמך שבנט העביר לנתניהו.

בחודשים האחרונים, לאחר שהמסמך הועבר לבנט וללשכת ראש הממשלה, חידש הצבא הרוסי את החיפושים אחר גופותיהם של שני הנעדרים האחרים - יהודה כץ וצבי פלדמן. לא ברור אם חידוש החיפושים היה קשור להופעת המסמך. למרות חידוש החיפושים עליהם דווח בתקשורת הערבית, עד כה לא הצליח הצבא הרוסי לאתר את גופותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully