וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה איסקוב והשכנה שהצילה את חייה ישיאו משואה בערב יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 19:42

שרי התחבורה והתרבות החליטו כי איסקוב, ששרדה ניסיון רצח בידי בעלה, ועדי גוזי, שכנתה שנחלצה לעזרתה, ישיאו משואה משותפת בטקס יום העצמאות ה-73. בהחלטה נכתב כי "כל אחת בדרכה הייחודית ובדרכן המשותפת, דוגמא אישית של חירות הבחירה"

בווידאו: שירה איסקוב ועדי גוזי מקבלות את ההודעה שהן ישיאו משואה ביום העצמאות/מערכת וואלה NEWS

שירה איסקוב ועדי גוזי, שכנתה שהצילה אותה, ישיאו משואה משותפת בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל - כך אישרו היום (רביעי) שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר. איסקוב שרדה ניסיון רצח בידי בעלה לשעבר אביעד משה בערב ראש השנה. מלבד ניסיון הרצח של איסקוב, משה הואשם גם בהתעללות בבנם התינוק, לאחר שתקף אותה לעיניו.

גוזי אמרה לאחר ההודעה כי היא "ממש מתרגשת. זה מדהים, אין לי מילים, זאת זכות גדולה וגאווה ענקית להיות במעמד כזה ובטח ובטח ששירה לצידי".

שירה איסקוב, האישה שבעלה ניסה לרצוח אותה ממצפה רמון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"עוזרת לנשים שחיות במעגל האלימות". איסקוב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בהודעה על ההחלטה נכתב כי "שירה ועדי מבטאות, כל אחת בדרכה הייחודית ובדרכן המשותפת, דוגמא אישית של חירות הבחירה ושל 'החופש להיות' כאישה וכאדם. עדי, שלא עמדה מנגד לשמע זעקותיה של שירה, ושירה, שבפניה החשופות ובמאבקה המשפטי והערכי מהווה מודל לאומץ ותעוזה, נושאות יחד בגאון את האחווה הישראלית והחירות ללחום ללא מורא אל מול האלימות של גברים נגד בנות זוגן".

עוד נמסר כי "עדי ושירה, הפכתן את נצחון הרגע למשימת חיים, שלב נוסף במאבקנו העיקש באלימות נגד נשים בישראל. לאורו של אומץ ליבכן נלך מתוך אחווה ישראלית ומתוך אמונה, כי מאבקכן - מאבקנו. באשר הלכתן באומץ נלך ונמגר יחד את הנגע הנורא של אלימות נגד נשים בישראל".

במהלך ראש השנה האחרון, גוזי בת ה-33 הצילה את איסקוב מניסיון רצח אותו ניסה לבצע בעלה לשעבר. בהודעת השרים נכתב עליה כי "בפעולתה היא סיכנה את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית. לאחר המעשה הפכה גוזי לקול בולט במאבק באלימות כנגד נשים ופעולותיה עוררו הערכה רבה בציבור".

איסקוב, בת ה-33 גם היא, נפצעה באורח אנוש בניסיון הרצח, ועברה הליך שיקום מאתגר. "בעוד היא מחלימה מפצעיה, החליטה שירה לקום ולהיחשף לציבור הרחב על מנת לעזור לעוד נשים שחיות במעגל האלימות לקום ולעשות מעשה ולהעלות את נושא האלימות כנגד נשים לסדר היום הציבורי", ציינו השרים.

עוד בוואלה!

שירה איסקוב העידה: "ראיתי את השנאה שלו בעיניים, הרגשתי שאני הולכת"

לכתבה המלאה
עדי גוזי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הפגינה אומץ וערבות הדדית". גוזי/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"מדובר בבחירה שאין נכונה ממנה, שתי נשים שהפכו סמל לגבורה ומהוות השראה לחברה הישראלית כולה", יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה את איסקוב וגוזי על בחירתן להדליק משואה. "זהו מסר ציבורי חשוב לכמאתיים אלף נשים בישראל שחיות במעגל האלימות ולא פחות מכך לשכנים ולקרובים אליהן - אל תעמדו מנגד, תסייעו להן, תתקשרו למוקדי החירום, תגלו אזרחות טובה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully