וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון לידי, אחד ממתכנני הפריצה לווטרגייט, מת בגיל 90

לידי, סוכן FBI לשעבר שהצטרף לקמפיין של ניקסון, היה הנאשם היחיד בפרשה שסירב לשתף פעולה עם החוקרים והמשיך להתגאות במעשיו. "הייתי עושה זאת שוב עבור הנשיא שלי", אמר לידי, שהפך למגיש רדיו שמרני פופולרי. משפחתו לא פירטה ממה הוא מת, אך הדגישה כי לא מקורונה

גורדון לידי מחוץ לבית המשפט בוושינגטון, 16 בינואר 1973. AP
הושפע מנאומיו של היטלר. גורדון לידי מחוץ לבית המשפט בוושינגטון, 1973/AP

גורדון לידי, אחד ממתכנני הפריצה לווטרגייט, מת בגיל 90 - כך אישר הלילה (רביעי) בנו, תומאס, שלא פירט את סיבת מותו אלא רק אמר שזה לא היה מנגיף הקורונה. לידי מעולם לא התנצל על חלקו בתכנית להשתיל מכשירי ציתות במטה המפלגה הדמוקרטית במבנה ווטרגייט במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-1972. השערורייה הובילו בסופו של דבר לפרישתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון.

לידי, שנולד בתור ג'ורג' גורדון באטל לידי בניו ג'רזי ב-1930, תואר כילד שברירי שהושפע מהאזנה לנאומיו של אדולף היטלר בעת שתושבי השכונה שלו ממוצא גרמני האזינו לשידורי הרדיו. "אם אומה שלמה יכולה להשתנות, להתרומם מחולשה לעוצמה יוצאת דופן, כך יכול גם אדם אחד", הוא כתב בספרו האוטוביוגרפי "רצון", שבו הוא תיאר כיצד הוא צלה ואכל חולדה בגיל 11 כדי להתגבר על הפחד שלו ממכרסמים.

הוא שירת בצבא ולמד משפטים, ולאחר מכן הצטרף ל-FBI עד שחבר לקמפיין של ניקסון לקראת הבחירות. הוא ושותפו הווארד האנט הציעו כמה רעיונות קיצוניים כמו חיסול מבקריו של ניקסון וחטיפת מפגינים נגד מלחמת וייטנאם, אך אלו מעולם לא קיבלו אור ירוק, בעוד שהתכנית לצותת למטה המפלגה הדמוקרטית בווטרגייט יצאה לדרך.

עם זאת, הפריצה הכושלת, הטיוח והחקירה התגלגלו לאחד המשברים הפוליטיים הגדולים בהיסטוריה של ארצות הברית. לידי, האנט וחמישה אחרים נעצרו והואשמו בקשירת קשר, פריצה והאזנה לא חוקית. לידי היה היחיד שסירב לשתף פעולה עם התביעה, והוא נידון ל-20 שנות מאסר אך שוחרר כעבור חמש שנים בלבד אחרי שהנשיא ג'ימי קרטר המתיק את עונשו ב-1977.

לידי מעולם לא התחרט על שעשה. "הייתי עושה זאת שוב למען הנשיא שלי", אמר כעבור שנים. הוא נהג ברולס רויס עם לוחית רישוי H20GATE, במשחק מילים שפירושו ווטרגייט.

לאחר שחרורו מהכלא, הוא הקים חברת אבטחה, כתב רבי-מכר והפך למגיש בתכנית אירוח פופולרית ופרובוקטיבית בתחנת רדיו שמרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully