וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: עטלפים הם ככל הנראה המקור לקורונה

29.3.2021 / 15:48

לפי טיוטת דוח המחקר של הארגון ושל סין שהגיעה לידי אי-פי, הסברה היא שהנגיף עבר מעטלפים לבעל חיים נוסף ואז לבני אדם. שאלות רבות נותרו פתוחות, אך תיאוריית הדליפה מהמעבדה הוגדרה "לא סבירה באופן קיצוני". יו"ר הארגון: "יש צורך במחקרים נוספים"

בווידאו: משלחת ארגון הבריאות העולמי קובעת שלא סביר שהקורונה דלפה ממעבדה/צילום: רויטרס

מחקר משותף של ארגון הבריאות העולמי ושל סין העלה כי מקור נגיף הקורונה הוא ככל הנראה בעטלפים, שמהם עבר הווירוס לבעל חיים אחר לפני שהתפשט בין בני אדם - כך לפי טיוטת המחקר שהגיעה לידי סוכנות הידיעות אי-פי.

על פי הממצאים, התואמים את אלו של משלחת ארגון הבריאות העולמי שביקרה בתחילת השנה בסין, התיאוריה שלפיה הנגיף דלף ממעבדה "אינה סבירה באופן קיצוני". עוד נכתב כי שאלות רבות נותרו לא פתורות, וכי הצוות מציע מחקר נוסף ביחס לכל היבט, פרט לתיאוריית הדליפה מהמעבדה, שאותה קידם ממשל טראמפ.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברהיסוס, אישר כי קיבל את הדוח מהמומחים העצמאיים, אך סירב לפרט את תוכנו. "כל התיאוריות מונחות על השולחן ודורשות מחקרים שלמים ונוספים", אמר בתדרוך בז'נבה. תאודרוס אמר כי הדוח, שאורכו 400 עמודים, יפורסם מחר אחרי שנציגי 194 המדינות החברות יתודרכו על ממצאיו.

עטלף שנתפס במערה בפיליפינים כחלק מחקר וירוסים, 19 בפברואר 2021. רויטרס
מחפשים אחרי הווירוס הבא. עטלף שנתפס במערה בפיליפינים, בחודש שעבר/רויטרס

השר של גרמניה לפיתוח בינלאומי, גרד מולר, בירך על שיתוף הפעולה של סין עם החקירה. הוא אמר את הדברים במהלך התדרוך בז'נבה, לאחר שיחות עם יו"ר ארגון הבריאות העולמי. זאת אחרי שמשלחת המומחים לווהאן סבלה מעיכובים, מפיקוח צמוד של גורמים סיניים ומהמתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון.

מבקריו של ארגון הבריאות העולמי מאשימים אותו בקרבת יתר לסין, ונשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ כינה אותו "בובה" ופרש מהגוף - שאליו חזר מחליפו ג'ו ביידן. עם זאת, גם בממשל החדש דורשים מסין הסברים נוספים, וגורם בכיר אמר בשבוע שעבר כי סביר להניח שיהיה צורך בביקור נוסף בווהאן, העיר שבה התגלה לראשונה הנגיף בסוף 2019. הוא הביע תקווה שהחקירה תהיה "מבוססת על המדע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully