וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגשו עם "אשת העטלף": מומחי האו"ם ביקרו במעבדת הווירוסים בווהאן

3.2.2021 / 22:14

משלחת ארגון הבריאות העולמי הגיעה למכון לווירולוגיה בעיר, שבה התגלה לראשונה נגיף הקורונה ב-2019, והיא פגשה בין היתר מומחית לציד נגיפים בקרב עטלפים. "שאלות מרכזיות נשאלו, ונענו", אמר אחד המומחים בצוות שביקורו נתון לפיקוח קרוב של בייג'ינג

בווידאו: ביקור משלחת ארגון הבריאות העולמי בווהאן/צילום: רויטרס

צוות החוקרים של ארגון הבריאות העולמי המבקר בווהאן שבסין הגיע היום (רביעי) למעבדה בעיר, שעשויה לספק רמזים על מקורות מגיפת הקורונה. הביקור במכון לווירולוגיה של ווהאן, הנתון תחת אבטחה כבדה, נמשך כשלוש וחצי שעות. המקום עומד במרכזן של תיאוריות קונספירציה, שלפיהן דליפת מעבדה גרמה להתפרצות הראשונה של הווירוס בסוף 2019 ושהושמעו גם על ידי גורמים בממשל נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

פטר דשאק, אחד מחברי המשלחת, צייץ בטוויטר כי הייתה זו פגישה "חשובה ביותר", כולל עם ד"ר שי ז'נגלי. "הייתה שיחה כנה ופתוחה. שאלות מרכזיות נשאלו, ונענו", הוסיף. שי, ציידת וירוסים מוכרת שעוסקת בנגיפי קורונה בקרב עטלפים וזכתה לכינוי "אשת העטלף", הייתה בין הראשונים שאיתרו בשנה שעברה את הנגיף.

רוב המדענים, כולל שי, דוחים את תיאוריית הדליפה מהמעבדה. עם זאת, כמה מומחים העלו השערה שלפיה ייתכן שווירוס שנלכד בטבע הופיע בניסויים במעבדה שנעשו כדי לבחון את הסכנה לבני אדם, ואז חמק החוצה דרך אחד מאנשי הסגל שנדבק.

שוטרים מאבטחים את משלחת ארגון הבריאות העולמי בווהאן במסגרת חקירת מקור התפרצות הנגיף 3 בפברואר 2020. רויטרס
אנשי ביטחון מחוץ למעבדה בווהאן, היום/רויטרס

"היה מעניין מאוד, הרבה שאלות", אמרה תאה פישר, אחת מחברות צוות המומחים, שהשיבה לשאלה אם הצוות גילה משהו חדש בעת הביקור במעבדה, בעת שנסעה מהמקום לאחר תום הביקור. כמה מדענים קראו לסין לשחרר את כל דגימות נגיפי הקורונה הנחקרים במעבדה, כדי לראות מי מהם הכי דומה לסארס-קוב-2, הנגיף שגורם למחלה.

ארגון הבריאות העולמי, שמנסה להנמיך את הציפיות מהמשימה לווהאן, אמר כי המשלחת מוגבלת לביקורים שארגנו הרשויות בסין ולא יהיה לה קשר עם התושבים המקומיים בשל ההגבלות הבריאותיות. בעוד שהנגיף שהצית את המגיפה זוהה לראשונה בווהאן, בייג'ינג ניסתה להטיל ספק ברעיון שהוא נוצר בסין והצביעה על מוצרי מזון קפואים מיובאים כמקור להתפרצות העולמית.

המשימה של הצוות שנמצא בשטח תימשך שבועיים, אחרי שהוא סיים שבועיים של בידוד במלון בעיר עם הגעתו אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully