וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ה-15 בארה"ב: ניו יורק תאשר לגליזציה של קנאביס

28.3.2021 / 18:43

הרוב הדמוקרטי בבתי החקיקה הצליח להשיג הסכמות על קידום הנושא, אחרי כמה ניסיונות כושלים. אם ההחלטה תעבור, היא תאפשר מכירת מריחואנה לתושבים מעל גיל 21 וגידול לצריכה עצמית, ותכניס מאות מיליוני דולרים בשנה לקופת המדינה. קהילות מוחלשות יזכו למענקים בכניסה לתחום

חממת מריחואנה בניו יורק, ארצות הברית, 22 באוגוסט 2019. AP
שנה וחצי עד שנתיים עד שהמכירות יחלו. חממת מריחואנה בניו יורק/AP

מחוקקי ניו יורק הגיעו הלילה (שבת) להסכמות על לגליזציה של סחר במריחואנה ברחבי המדינה. בכך תצטרף המדינה ל-14 מדינות נוספות ברחבי ארצות הברית שמאפשרות סחר בצמחים שלא לצרכים רפואיים בלבד, לאחר שכשלה לעשות זאת כמה פעמים בעבר. הנציגים הדמוקרטים, הנהנים מרוב בבתי החקיקה, הציבו את הנושא בעדיפות גבוהה, כשממשלו של אנדרו קואומו מעריך את ההכנסות הצפויות בכ-350 מיליון דולר מדי שנה.

החקיקה תאפשר מכירת מריחואנה לאזרחים מעל גיל 21, וליצור הליך רישוי שיאפשר את משלוח הקנאביס ללקוחות. תושבי ניו יורק יוכלו לגדל עד שלושה שתילים בוגרים ושלושה צעירים לצריכה עצמית, ולרשויות המקומיות תהיה אפשרות לקחת נתח מהמכירות. ההחלטה תיכנס לתוקף מיד אם תעבור, אף שמכירה תורשה רק לאחר שיוסדרו כל כללי הרגולציה והגופים האחראים. מחוקקים העריכו כי יעברו שנה וחצי עד שנתיים עד שהמכירות יחלו רשמית כחוק.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו, 25 במרץ 2021. AP
מאות מיליוני דולרים בשנה. קואומו/AP

אדם גורס, סגן נשיא של חברה המספקת מריחואנה רפואית, אמר שההצעה "תבטיח שמי שירצה להיכנס לתחום יוכל להשיג דריסת רגל בשוק" לצד הספקים הקיימים במדינה. "יש עוגה גדולה והרבה אנשים שונים יוכלו לקחת חלק ממנה".

ניו יורק צפויה לקבוע מס קנייה של 9% על קנאביס, ומיסוי של 4% שיתחלק בין המחוז לרשות המקומית. מס נוסף שיוטל ייקבע לפי רמת ה-THC, החומר הפעיל במריחואנה, וינוע בין חצי סנט למיליגרם בפרח מריחואנה לשלושה סנט למיליגרם במריחואנה שתבוא בצורת מאכל.

העונשים על החזקת פחות מ-85 גרם יבוטלו, ורישומים פליליים של מורשעים בעבירות הקשורות למריחואנה שכבר לא יהיו פליליות יימחקו. לצד זאת, המדינה תספק הלוואות, מענקים ותכניות חממה לעידוד הכניסה לתעשיית הקנאביס למיעוטים, כמו גם לחקלאים קטנים, נשים ונכי הצבא האמריקני.

תומכי המהלך אמרו כי הוא יוכל ליצור אלפי משרות חדשות ולהתחיל לתקן את חוסר הצדק הגזעי במלחמה הארוכה נגד הסמים, שהתמקדה במיעוטים וקהילות מוחלשות ללא הצדקה. "המשטרה, התובעים, שירותי הרווחה וסוכנות המכס וההגירה השתמשו בהפללה ככלי נשק נגדם, והחוק ישפיע לאין שיעור על חייהם של המשתמשים שנתונים לאכיפת יתר", אמרה מנהלת הסנגוריה הציבורית בהארלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully