וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב אישר לראשונה אי-הפללה של קנאביס

הרוב הדמוקרטי העביר את החוק להסרת הקנאביס מרשימת החומרים המסוכנים ולאי-הפללה של השימוש בכל רחבי המדינה. ההצעה כוללת מחיקת תיקים פליליים הקשורים בחומר ופיצויים לקהילות שנפגעו במלחמה בסמים. עם זאת, היא צריכה לעבור דרך הרוב הרפובליקני בסנאט - שלא צפוי לתמוך

בווידאו: בית הנבחרים בארה"ב אישר אי-הפללה של קנאביס/צילום: רויטרס

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע אמש (שישי) לראשונה בעד חוק לאי-הפללה של קנאביס. לפי הצעת החוק, קנאביס לא יוגדר כסם מסוכן ויימחקו תיקים פליליים הקשורים בו. בית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, העביר את הצעת החוק ברוב גדול של 228 קולות מול 164. ואולם, יש לה סיכוי קלוש לעבור גם בסנאט, שבשליטת הרפובליקנים.

לפי הצעת החוק, הקנאביס יוסר מרשימת החומרים המסוכנים של הרשות האמריקנית למלחמה בסמים, ה-DEA. השימוש בחומרים הנמצאים ברשימה, בהם הרואין וקוקאין, גורר עונשים קשים. הכללת הקנאביס הותירה את הממשל בפיגור אחר המדינות בארצות הברית שכבר הכשירו מריחואנה לשימוש רפואי, שחלקן, כמו קולורדו, אף הותירו והסדירו את השימוש בו למטרות פנאי.

מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
"במשך יותר מדי זמן התייחסנו לשימוש כאל עבירה פלילית". מרכז לגידול קנאביס בנבאדה/AP

לפי ההצעה, יימחקו הרישומים הפליליים של אנשים רבים שנעצרו בגין שימוש בקנאביס, והיא תוביל לבחינה של עונשיהם של אסירים הכלואים בשל עבירות הקשורות בשימוש וסחר בו. בנוסף לכך, היא תכלול שימוש במסים שיגיעו מהסדרת התעשייה לטיפול בקבוצות וקהילות שנגרם להן נזק במסגרת המלחמה נגד השימוש בסמים.

מלבד האפשרות לאשר את השימוש בקנאביס, המדינות יורשו לפתוח בהסדרה פדרלית ומיסוי על התעשייה, בדומה לתעשיית האלכוהול.

"במשך יותר מדי זמן התייחסנו לשימוש במריחואנה כאל עבירה פלילית במקום כעניין של בחירה אישית ובריאות הציבור", אמר ג'רי נדלר, בכיר דמוקרטי בבית הנבחרים שהיה אחד מיוזמי הצעת החוק. "ההכרה הגוברת במדינות מוכיחה כי הסטטוס קוו הקיים בנושא - לא מתקבל על הדעת".

עוד בוואלה!

ניסנקורן: נקדם לגליזציה של קנאביס בתוך תשעה חודשים

לכתבה המלאה
מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
יתאפשר למסות את התעשייה. מרכז לגידול ומכירת קנאביס בנבאדה/AP

אישור החוק הוא תוצאה של חמישה עשורים בהם פעילים דרשו שהממשל הפדרלי במדינה יכיר בפגיעה הקלה יחסית, לדבריהם, שנגרמת מהשימוש בקנאביס בהשוואה לסמים אחרים, כמו גם בכישלון במלחמה בשימוש בו - המובילה למעצרם וכליאתם של מאות אלפי בני אדם בשל עבירות קלות.

הארגון הלאומי לרפורמה בחוקי מריחואנה, הפועל זה 50 שנה, מסר בתגובה כי מדובר ב"יום היסטורי". לפי הודעתם, "בהצבעה הזו, חברי בית הנבחרים הכינו את הקרקע לחקיקה הכל כך נחוצה בשנת 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully