וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה באירופה: עומסים במחלקות בצרפת, בבריטניה מרוצים מקצב החיסונים

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 1:09

על רקע גל התחלואה השלישי של הנגיף, חלק ממדינות אירופה מתקשות להתמודד עם הווריאנטים המדבקים. מספר המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ בצרפת עלה לשיא שנתי, בעוד ראש הממשלה הבריטי הביע שביעות רצון מכך שכמעט 30 מיליון מאזרחיו כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה

בווידאו: מתן חיסוני קורונה לקשישים בצרפת/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מדינות אירופה ממשיכות להתמודד עם גל התחלואה השלישי של נגיף הקורונה. בעוד חלקן מצליחות להתייצב, אחרות מתקשות להתמודד עם הווריאנטים החדשים והמדבקים.

בצרפת מספר חולי הקורונה במחלקות לטיפול נמרץ עלה היום (שבת) ל-4,791, שיא מתחילת השנה לפי משרד הבריאות המקומי. זאת, במקביל ל-194 מקרי מוות נוספים שנרשמו בבתי החולים ביממה האחרונה. העלייה בתחלואה מתרחשת בשעה שהממשלה הצרפתית שוקלת להקשיח את ההגבלות ברחבי המדינה.

מספר המטופלים בטיפול נמרץ טרם התרומם לשיאים שאליו הגיע בשיא הגל השני של הנגיף, במהלכו אושפזו יותר מ-7,000 בני אדם. עם זאת, רופאים במחלקות המתקשות כבר מזהירים שבאזורים בהם התחלואה גבוהה במיוחד קיים חשש לעומסים קשים בבתי החולים, ודוחקים בממשלה לפעול במהירות ולהחריף את המגבלות. הנשיא עמנואל מקרון הגן השבוע על ההחלטה לא להטיל סגר שלישי, אבל הודה כי ייתכן שיידרשו צעדים נוספים בכדי למתן את התחלואה.

צוות רפואי במחלקת טיפול נמרץ מטפל בחולי קורונה בבית חולים בקמברה, בצפון צרפת. 25 במרץ 2021.. רויטרס
המחלקות עמוסות. מחלקה לטיפול נמרץ בקמברה שבצפון צרפת, השבוע/רויטרס

לעומת זאת, בבריטניה אופטימיים עקב מבצע החיסונים המוצלח, במהלכו חוסנו כבר כמעט 30 מיליון אזרחים במנה הראשונה ויותר משלושה מיליון במנה השנייה. הממלכה הציבה יעד של 32 מיליון מחסונים עד 15 באפריל, כשמטרת העל היא מתן חיסון לכל בגיר במדינה עד סוף חודש יולי. גם מספר המתים השבועי במדינה בירידה, וראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע כי הוא מחכה לרגע בו "נוכל לחזור לחיים שאנחנו אוהבים".

בנאום מקוון שנשא בפני המפלגה השמרנית, הכריז ג'ונסון שהוא מצפה לחזרה לשגרה, לרגע בו יוכל להסתפר ולשתות בירה בפאב. "השקת החיסונים היא המהירה ביותר שהמדינה שלנו ראתה", אמר והודה לצוותים, אותם כינה "גיבורים".

למרות המצב המעודד, ג'ונסון הזהיר בכל זאת שיש לשמור על זהירות, וכי "יש צורך לשמור על כנות בנוגע לקשיים העומדים לפנינו". עוד ציין כי עוד לא ברור כיצד ישפיע על בריטניה גל התחלואה השלישי שמכה באירופה, וכי מ"ניסיונו המר" הגל הנוכחי יפגע בממלכה "שלושה שבועות מאוחר יותר".

חיסון נגד קורונה בניומרקט, בריטניה, 26 במרץ 2021. רויטרס
מרוצים מההתקדמות. חיסון לקורונה בבריטניה, השבוע/רויטרס

בגרמניה המצב פחות אופטימי, ושר הבריאות ג'נס ספאן הזהיר כי המדינה זקוקה לסגר הדוק של 14-10 ימים בכדי להשתלט על התחלואה הגואה, שמתרחשת על רקע חדירתם של ווריאנטים חדשים ומדבקים יותר למדינה. יותר מ-20 אלף מקרים אובחנו במדינה ב-24 השעות האחרונות, לצד 157 מקרי מוות נוספים.

"אם נסתכל על המספרים, כולל ההתפתחויות היום, אנו זקוקים לעוד לפחות 14-10 ימים", אמר ספאן. "אתם יכולים לקרוא לזה סגר אם אתם רוצים, כמו שהיה לנו בחג בפסחא בשנה שעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully