וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מכפיל את היעד: 200 מיליון מחוסנים לקורונה בתוך מאה ימים

עודכן לאחרונה: 27.3.2021 / 8:20

לאחר שעמד ביעד של 100 מיליון חיסונים זמן רב לפני פקיעת המועד שהציב לעצמו, נשיא ארה"ב הכריז שעד תום מאה הימים הראשונים לכהונתו המדינה תספק 100 מיליון חיסונים נוספים. לאחר המאבק במגיפה, הכריז ביידן, הממשל החדש מתכוון להתמקד בסוגיות הנשק וההגירה

בווידאו: ביידן מכפיל את היעד - 200 מיליון מחוסנים לקורונה בתוך 100 ימים/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציב הערב (חמישי) יעד של מתן 200 מיליון מנות חיסון נגד קורונה עד לסיום מאה הימים הראשונים שלו בתפקיד. "אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה", אמר במסיבת עיתונאים.

במסיבת העיתונאים, הראשונה של ביידן מאז נכנס לתפקיד, ניצל נשיא ארצות הברית את הבמה על מנת להציג את ההתקדמות בהתמודדות מול נגיף הקורונה. לפי התוכנית, מדובר בהכפלה של היעד הראשוני שהציב לעצמו, כשהבטיח מאה מיליון חיסונים בשלב ראשון - יעד שכבר נחצה, 42 ימים לפני פקיעת המועד.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך מסע"ת ראשונה בבית הלבן 25 במרץ 2021. רויטרס
מכפיל את היעד. ביידן/רויטרס

אחרי הקורונה - "נתמקד בבעיות ארוכות הטווח"

הוא הצהיר כי לאחר שארצות הברית תצא ממשבר הקורונה, הממשל יתמקד בבעיות ארוכות טווח כמו הגירה והחזקת נשק. ביידן דחה את הטענה כי מדיניות הממשל בנושא ההגירה גורמת לעלייה בכמות המהגרים המגיעים לגבול ארצות הברית, והדגיש כי הנתונים בעניין זה גבוהים בכל תחילת שנה וכי כך היה גם במשך כהונת קודמו דונלד טראמפ.

בנוגע להחזקת נשק, ולאחר שני מקרי ירי קטלני בתוך שבוע במדינה, הבטיח ביידן כי יפעל להעברת חוקים חדשים הקשורים בשימוש אלים בנשק. "חקיקה היא עניין של תזמון", כך טען והוסיף שחקיקה בנושא נמצאת בעדיפות גבוהה אצל הממשל.

ביידן נשאל על עתידו הפוליטי והשיב: "התוכנית שלי היא להתמודד שוב לבחירות ב-2024, זאת הציפייה שלי אבל אני לא נוטה לתכנן תכניות כאלה מראש, מעדיף להתמקד בכאן ועכשיו".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און משתתף בטקס לתחילת פרויקט לבניית 50,000 דירות חדשות בפיונגיאנג, 24 במרץ 2021. רויטרס
"אם צפון קוריאה יבחרו להסלים את המצב - יהיה השלכות". קים/רויטרס

בנוגע לעזיבת הכוחות האמריקנים את אפגניסטן, ביידן אמר כי הוא לא חושב שהכוחות יסוגו עד ה-1 במאי כפי שסוכם אך ציין שבסבירות גבוהה זה יקרה עוד השנה. "אני לא צופה שב-2022 יהיו עוד חיילים אמריקנים באפגניסטן", אמר.

באשר למתיחות עם קוריאה הצפונית, נשיא ארצות הברית ציין שהוא מעוניין לחדש את השיחות עם משטרו של קים ג'ונג און בתקווה שזה יוותר על תוכנית הגרעין שלו, אך עד כה, הוא לא נענה בתגובה. "אם קוריאה הצפונית תבחר להסלים את המצב, יהיו לכך השלכות. אני מעוניין לשבת ולדבר", אמר ביידן במסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully