וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן מחדש את הסיוע לפלסטינים, ויעביר 15 מיליון דולר למאבק בקורונה

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 19:29

משרד החוץ האמריקני הודיע על חידוש הסיוע שהופסק כמעט לחלוטין על ידי ממשל טראמפ. הסיוע יתמקד בטיפול בקורונה ויועבר לבתי חולים ולקהילות פלסטיניות שנפגעו מהקורונה בגדה המערבית ועזה

עובדים פלסטינים עושים בדרכם לחטא אתרים דתיים למניעת התפשטות נגיף הקורונה ברמאללה. 7 במרץ, 2020. רויטרס
עובדי הרשות עוסקים בחיטוי המרחב ברמאללה/רויטרס

משרד החוץ האמריקני הודיע הערב (חמישי) על חידוש הסיוע האמריקני לפלסטינים שהופסק כמעט לחלוטין על ידי ממשל טראמפ. בהודעת משרד החוץ האמריקני נמסר כי ארצות הברית תעביר 15 מיליון דולר לסיוע הומניטארי לפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה.

הסיוע יתמקד בטיפול בקורונה ויועבר לבתי חולים ולקהילות פלסטיניות שנפגעו מהקורונה בגדה המערבית ועזה. הסיוע יכלול גם אספקת מזון לקהילות פלסטיניות במצוקה.

הכספים לא יועברו לרשות הפלסטינית. סוכנות הסיוע של הממשל האמריקני USAID תעביר את הכסף לארגוני סיוע נוצרים-אמריקנים שפועלים בגדה וברצועת עזה מול בתי חולים ומספקים מזון לנזקקים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך הצהרה לתקשורת 24 במרץ 2021. רויטרס
הכסף לא יועבר ישירות לרשות. ביידן, אתמול/רויטרס

במהלך כהונת טראמפ הסיוע הכמעט יחיד שארצות הברית המשיכה לתת לפלסטינים היה כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה עבור מנגנוני הביטחון. ישראל היא זו שביקשה מטראמפ לא לקצץ את הסיוע לכוחות הביטחון הפלסטינים.

חידוש הסיוע ההומינטארי הוא הצעד הראשון של ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחידוש הקשרים עם הפלסטינים שנותקו כמעט לחלוטין אחרי ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל בדצמבר 2017. ממשל ביידן רוצה גם לפתוח מחדש את משרדי אש"ף בוושינגטון ואת הקונסוליה האמריקנית בירושלים שנסגרו על ידי ממשל טראמפ.

כמו כן, צפוי ממשל ביידן לחזור למדיניות מסורתית יותר בכל הנוגע להתנגדות לבניה בהתנחלויות בגדה המערבית. עם זאת, חידוש הסיוע לפלסטינים באופן מלא וכל שאר הצעדים שביידן מעוניין לבצע צפויים להתקל בקשיים משפטיים לאור שורה של חוקים שעברו בקונגרס בשנים האחרונות ומגבילים את היכולת של הממשל להעביר כספים לרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully