וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נבלני חוששים לבריאותו בכלא: "דורשים הוכחות"

25.3.2021 / 14:00

עורכי דינו של מנהיג האופוזיציה של רוסיה לא קיבלו גישה לבקר אותו במושבת העונשין שלו, ואחד מבעלי בריתו סיפר כי הוא חש בכאבים בגבו וברגלו בשבוע שעבר. שירות בתי הסוהר: "בריאותו יציבה ומשביעת רצון"

בעלי בריתו של אכלסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה של רוסיה המוחזק במושבת עונשין, דרשו היום (חמישי) הוכחה לכך שמצב בריאותו תקין. זאת אחרי שעורכי דינו לא קיבלו גישה אליו, ושירות בתי הסוהר של רוסיה פרסם הודעה נפרדת שבה נטען כי לא חלה התדרדרות במצבו של נבלני בן ה-44, כפי שהביעו חשש תומכיו אתמול.

לאוניד וולקוב, אחד ממקורביו של נבלני, אמר כי הוא חש כאבים עזים בגבו בשבוע שעבר, סבל מחוסר תחושה ברגלו ולא הצליח לעמוד עליה. לדבריו, הוא קיבל שני כדורי איבופרופן לשיכוך הכאבים.

לפי שירות בתי הסוהר, בתי הכלא במחוז ולדימיר, שם נמצאת מושבת העונשין של נבלני, ערכו אתמול בדיקות רפואיות לאסירים. עוד נמסר כי הבדיקות נעשו לבקשת האסירים, וגם נבלני נבדק. "בריאותו יציבה ומשביעת רצון, לפי תוצאות הבדיקה", נמסר משירות בתי הכלא, בהודעה שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס.

ההצהרה לא סיפקה את בעלי בריתו של נבלני. "עכשיו אנחנו באמת מודאגים", כתבה בטוויטר הקרן של נבלני נגד שחיתות. "אפילו שירות העונשין הפדרלי לא יכול לכנות את מצבו של נבלני 'טוב'".

אלכסיי נבלני, בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
נבלני בבית המשפט, פברואר/רויטרס

קרוב ל-160 אנשי תרבות, בהם סופרים, מוזיקאים ובמאי קולנוע, פרסמו היום מכתב גלוי לרשויות בדרישה לתת לעורכי הדין של נבלני גישה אליו ולהחזיק אותו בתנאים רגילים. לדבריהם, יש להם "סיבה רצינית לדאוג לבריאותו ולחייו". באופן ספציפי, הם דרשו לחדול מהנוהג להעיר אותו בכל שעה בלילה בשל סיווגו כמי שעשוי לברוח מהכלא. הקרמלין אמר כי הוא לא עוקב אחר ההתפתחויות במצבו הבריאותי של נבלני, משום שלטענתו זה עניין של רשויות הכלא.

בעלי בריתו של נבלני הודיעו השבוע כי הם מארגנים הפגנות חדשות באביב הקרוב, כשהם מקווים שהן יהיו הגדולות ביותר נגד הקרמלין בהיסטוריה המודרנית של רוסיה. הרשויות, שעצרו אלפים מתומכיו של נבלני מאז מעצרו, כבר הזהירו כי ההפגנות המתוכננות יהיו לא חוקיות.

נבלני נכלא בחודש שעבר למשך שנתיים וחצי, לטענתו בשל רדיפה פוליטית. הוא נעצר כשחזר לרוסיה מגרמניה בינואר, שם טופל אחרי שהורעל בגז עצבים. המערב, כולל בית הדין האירופי לזכויות אדם, דורש מרוסיה לשחרר את נבלני, אך מוסקבה טוענת שזה עניין פנימי שלה. ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי הטילו סנקציות על בכירים רוסים בשל הרעלתו וכליאתו של נבלני, והקרמלין הבטיח להגיב בצעדים משלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully