וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבו לו בניווט - ותקפו: 2 צעירים מהצפון נאשמים בגניבת הנשק מלוחם אגוז

25.3.2021 / 10:45

שני בני 25 מכפר איבטין שבאזור חיפה הואשמו בשוד בנסיבות מחמירות ובעבירות בנשק. לפי כתב האישום, הם התקרבו לחייל עם רכבם והציעו לו טרמפ ולאחר שסירב הם התעמתו עמו וניצלו ניסיון שלו לטעון מחסנית כדי לגנוב את ה-16-M שלו. החייל סייע בזיהויים, אך הנשק לא אותר

בווידאו: 2 צעירים מהצפון מואשמים בגניבת הנשק מלוחם אגוז/צילום: שלומי גבאי ודוברות המשטרה

שני צעירים מהצפון הואשמו היום (חמישי) בגניבת הנשק של לוחם יחידת אגוז במהלך ניווטים בתחילת החודש. כתב האישום נגד השניים, מוחמד אבו קמיר ואמיר קמיראת, בני 25 מכפר איבטין שבאזור חיפה, מואשמים בשוד בנסיבות מחמירות ובעבירות בנשק.

"מדובר במעשים חמורים ויוצאי דופן המצביעים על מסוכנות מובהקת ומוגברת", אמרה התובעת אילנה פיקוס-רויטבלט מפרקליטות מחוז חיפה. במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת התובעת את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

האירוע התרחש ב-4 במרץ, לפנות בוקר. החייל, במהלך ניווט "בדד", צעד על שביל עפר החוצה את איזור יער חרובייה, כמה מאות מטרים דרומית לשפרעם. סמוך לשעה 03:00, הבחינו בו השניים, שהיו במכונית שבה נהג אבו קמיר. לפי כתב האישום, בשלב זה הם החליטו לשדוד אותו.

מכתב האישום עולה שהם התקרבו אליו ברכבם, הציעו לו טרמפ, וכשסירב הם המשיכו בנסיעה. לפי כתב האישום, בהמשך הם התקרבו אליו פעם נוספת, חלפו על פניו, עצרו את הרכב סמוך לרפת שבשטח, ויצאו מהרכב, כשאבו קמיר עוטה על פניו מסיכת קורונה שחורה וקמיראת שאל אותו דבר מה. בשלב זה, בעודם עומדים לידו, הם התנפלו עליו יחד, כשאבו קמיר תופס את רובה ה-16-M הקצר שלו, ותוך כדי מאבק אלים הם משכו את נשק ממנו.

החייל, ע"פ, התנגד ואחז בנשק בכל כוחו, צעק שוב ושוב "מחבל", הכה אחד מהם באגרוף ונשך את אצבעותיו של אחד מהם - פעולות שאחר כך יסייעו בזיהויים של השניים. בשלב מסוים, כששלף החייל מחסנית מהאפוד שלו, הצליחו השנים לנצל את אחיזתו הרופפת בנשק וחטפו אותו ממנו. הם ברחו לכיוון הרכב ונמלטו במהירות מהזירה.

עוד בוואלה!

הוארך מעצרם של שני הצעירים מאבטין החשודים בתקיפה וחטיפת נשק מלוחם צה"ל

לכתבה המלאה
הגשת כתב האישום נגד חוטפי הנשק מחייל בשפרעם, בימ"ש מחוזי חיפה, 25 במרץ 2021. שלומי גבאי
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם. הנאשמים בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

לאחר חטיפת הנשק, החייל הפעיל לחצן מצוקה וכוחות צבא ומשטרה הוזעקו למקום. שלושה ימים לאחר מכן, בהתבסס על מידע מודיעיני, נעצרו השניים במקום מסתור בכפר זבידאת, בסיוע מסוק, כוחות גדולים ויחידות מיוחדות. השוטרים תפסו גם אמצעי לחימה נוספים, בהם תת-מקלע "קרל גוסטב" ותחמושת רבה. החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל, ושני הנאשמים בחטיפת הנשק מוחזקים במעצר מאז.

החייל ששחזר עם החוקרים את האירוע בשטח גם זיהה את שני תוקפיו במסדר זיהוי וערך עמם עימותים. דגימת דנ"א של אבו קמיר נמצאה על מסיכת הקורונה שאותרה ונתפסה בשטח. ושאריות דמו של קמיראת נמצאו על חולצתו של החייל. מצלמות אבטחה תיעדו את האירוע, אך הנשק לא אותר עד היום. סייענים שעזרו להם להתחבא נעצרו, שוחררו, וטרם הוגש נגדם כתבי אישום.

אבו קמיר וקמיראת מכחישים את המיוחס להם. אבו קמיר טען שישן בבית המשפחה, אך החוקרים אומרים כי האליבי הזה הופרך מתוך עדותה של אחותו. בחלק מחקירותיהם שמרו על זכות השתיקה.

הסנגורים, עו"ד תומר נווה ועו"ד אנס דיראווי, המייצגים את השניים, מסרו לוואלה! כי "רק היום הוגש כתב האישום. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נוכל להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully