וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה באימון בצפון: חשודים תקפו לוחם צה"ל וחטפו את נשקו

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 11:03

במהלך ניווט בדד ליד שפרעם, הותקף חייל חטיבת הקומנדו על ידי שני חשודים ונפצע קל כשניסה להתנגד. מתחקיר ראשוני עולה כי ניסה להודיע על רכב חשוד במכשיר הקשר, אך הדיווח לא התקבל. המשטרה ומצ"ח פתחו בחקירת האירוע. כוכבי: "נחצה קו אדום, נמצה את הדין עם העבריינים"

עוצבת הקומנדו מתאמנת לשיפור כשירותה למלחמה בתרגיל נרחב המתרגל פעולה נגד אויב בשתי זירות לחימה, נובמבר 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
עימות במהלך ניווט בדד/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

שני חשודים תקפו הלילה (חמישי) לוחם חטיבת הקומנדו בצה"ל במהלך אימון ליד שפרעם, וחטפו את נשקו. הלוחם נפצע באורח קל בידו ובפניו בזמן שניסה להיאבק בחשודים, וקיבל טיפול רפואי במקום. מפקדיו מתחקרים את האירוע במקביל לחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והמשטרה.

האירוע התרחש בזמן שהחייל היה בניווט בדד. באזור השעה 03:00, הבחין ברכב חשוד שנוסע מאחוריו. הרכב עצר לידו, ונוסעיו שאלו אותו אם הוא צריך טרמפ. כשהתעלם, ניסו לחסום את דרכו בעזרת הרכב, ויצאו לכיוונו.

בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים שארך חמש דקות, שבסיומו חטפו את נשקו לאחר שהצליח להשליך את המחסנית לשיחים - ונמלטו. מתחקיר ראשוני עולה כי החייל ניסה לדווח במכשיר הקשר על הרכב החשוד, אך הדיווח לא הגיע ליעד.

לוחם בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, שנמצא ליד קיבוץ שומריה שבגב יוני 2017. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הדיווח לא הגיע ליעד/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

במסגרת הערכת מצב מטכ"לית, הבהיר הרמטכ"ל אביב כוכבי כי "מדובר באירוע חמור בו נחצה קו אדום. צה"ל ימשיך לפעול בשיתוף משטרת ישראל וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע".

האירוע מגיע ברקע עלייה בגניבת אמצעי לחימה בצה"ל. המקרים החמורים האחרונים כללו גניבת עשרות נשקים מאחד מבסיסי החטיבה המרחבית 769 בעוצבת הגליל בספטמבר בשנה שעברה, וגניבת נשק מהמרכז לאימוני יבשה בצאלים בחודש שעבר, שכלל גניבת עשרות אלפי כדורי רובי סער.

בשנה החולפת קיימו בצה"ל עבודת מטה כדי לבחון את אבטחת הנשקים והציוד צבאי ביישובים הסמוכים לגדר המערכת בגבולות המדינה, ולאחר גיבוש ההמלצות, הוחלט לבחון בכל כיתות הכוננות בגבולות את תנאי האבטחה, האמצעים להגנה מפני גניבות והביקורת. בהתאם לכך, הוחלט לצמצם את כלי הנשק בהתאם לצורך המבצעי באופן מדורג, ובמקביל לתת מענה בגיבוי של כוחות צה"ל במרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully