וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרם של שני הצעירים מאבטין החשודים בתקיפה וחטיפת נשק מלוחם צה"ל

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 6:24

מעצרם של שני בני ה-25, החשודים בעבירות של שוד מזויין, תקיפה וגרימת חבלה וגניבת ונשיאת נשק - הוארך בשבעה ימים. על פי הסניגור של השניים, אחד מהם בעצמו חייל צה"ל לשעבר. המשטרה מסרה כי הרקע אינו ביטחוני. השופט: "החברה הערבית במדינת ישראל סובלת ממגפת אלימות"

בווידאו: הוארך מעצרם של 2 צעירים החשודים בגניבת נשק מלוחם/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בעכו האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרם של שני צעירים מאבטין, החשודים כי תקפו ושדדו את חייל יחידת אגוז מנשקו בשבוע שעבר, כשהיה בניווט בדד לילי סמוך לשפרעם. השניים, מוחמד אבו קמיר ואמיר קמיראת בני ה-25, חשודים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שוד מזויין, תקיפה וגרימת חבלה של ממש, גניבת נשק ונשיאת נשק. בבית המשפט אמרה המשטרה כי הרקע אינו בטחוני.

"חייל צה"ל מיחידה מובחרת מתהלך לו בדד בשביליה של ארץ ישראל, מפקדיו וגם הוא סברו כי לא נשקפת לו סכנה בשעה שהוא מתהלך בשביליה של ארץ ישראל ולא כך היה המצב", תיאר סגן הנשיא, השופט זיאד סאלח, את הסיטואציה שקדמה לחטיפת הנשק ושקבע בסיס לא מבוטל לחשדות, "שניים או יותר ארבו לו תחת חסות החשיכה, באחד המשעולים, תקפוהו וגם שדדו את נשקו".

הסניגור עו"ד תומר נווה ציין כי אבו קמיר הוא בעצמו חייל צה"ל לשעבר.

הארכת המעצר | החשודים בחטיפת נשק מלוחם. שלום, עכו 8 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
החשודים בתקיפת וחטיפת נשק הלוחם. בית המשפט בעכו, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

עוד שלושה צעירים חשודים שסייעו לשודדים לאחר האירוע. אחד מהם חייל צה"ל בשירות סדיר והוא מוחזק ע"י המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). מעצרם של השניים האחרים הוארך בבית המשפט בארבעה ימים, עד יום חמישי. בהקשר זה, ציין השופט סאלח כי "החברה הערבית במדינת ישראל סובלת ממגפת אלימות, לרבות אחזקת נשק וגם שימוש שלא כדין באותו נשק, כאשר לעיתים מקופדים חיי אדם כתוצאה משימוש באותו נשק בלתי חוקי. החברה הערבית, ובצדק, מפגינה כנגד אותה תופעה, כאשר יש לעשות את הכול על מנת למגר את אותה תופעה".

השופט הוסיף וביקר את הפניית הכעס בחברה הערבית כלפי המשטרה: "חיציהן של אותן הפגנות מופנים בדרך כלל כנגד משטרת ישראל בגין אוזלת ידה וטיפולה באותה תופעה. אינני סבור כי הפניית החיצים כלפי משטרת ישראל הינה בצדק, הואיל והנני ער וגם מודע למאמצים הרבים אשר משקיעה משטרת ישראל לשם מיגור אותה תופעה, לעיתים בהצלחה ולעיתים לצערנו ללא הצלחה".

עוד הוא הסביר כי "חלק מהגורמים לאי הצלחת המשטרה בחלק מהמקרים נובע מכך שאותם עבריינים המשתמשים בנשק חם שמשיגים אותו שלא כדין, נהנים מסביבה אוהדת של מקום מגוריהם, כאשר לא פעם בעת שהמשטרה מבצעת חיפוש, אזי יש התנגדות לאותו חיפוש, לא בהכרח מהעבריינים עצמם או ממשפחתם הקרובה, כי אם מסביבתם הקרובה והלא קרובה".

הארכת המעצר | החשודים בחטיפת נשק מלוחם. שלום, עכו 8 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
החשודים מחוץ לבית המשפט השלום בעכו, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

האירוע שבין החייל לאבו קמיר וקמיראת התרחש באזור השעה 03:00 בלילה, כשהלוחם הבחין ברכב חשוד שנוסע מאחוריו. הרכב עצר לידו, ונוסעיו שאלו אותו אם הוא צריך טרמפ. כשהתעלם, ניסו לחסום את דרכו בעזרת הרכב, ויצאו לכיוונו.

אז התפתח עימות אלים שארך כחמש דקות, ובסיומו חטפו השניים את נשקו של החייל לאחר שהצליח להשליך את המחסנית לשיחים - ונמלטו. מתחקיר ראשוני עלה כי החייל ניסה לדווח במכשיר הקשר על הרכב החשוד, אך הדיווח לא הגיע ליעד. הלוחם נפצע באורח קל בידו ובפניו בזמן שניסה להיאבק בחשודים, וקיבל טיפול רפואי במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully