וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנים של חוסר צדק": נפתח הדיון הראשון בתביעת הפיצויים נגד אייל גולן

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 18:01

שתי נשים הטוענות כי נפגעו מינית על ידי הזמר תובעות אותו, מעורבים נוספים ואת המשטרה במאות אלפי שקלים בגין מחדלי חקירה. השופטת הציעה גישור, הצדדים ישיבו בתוך חודש אם הגיעו להסכמות. עשרות הפגינו מחוץ לאולם

בווידאו: הדיון הראשון בתביעת הפיצויים נגד אייל גולן, מחוץ לביהמ"ש התקיימה הפגנה/מערכת וואלה!

הדיון הראשון בתביעה האזרחית שהגישו ט' ונ' נגד אייל גולן בטענה שניצל אותן מינית התקיים היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מלבד גולן, ממנו הן מבקשות פיצויים של מאות אלפי שקלים, הן תובעות גם את אביו ומעורבים נוספים בפרשה, וכן את משטרת ישראל בגין מחדלי החקירה הרבים בתיק. מחוץ לאולם התקיימה הפגנה של ארגוני נשים בהשתתפות עשרות אנשים.

בסופו של הדיון, נקבע שהצדדים יודיעו לבית המשפט בתוך 30 יום אם הגיעו להסכמות. השופטת יעל אילני הציעה לצדדים לפנות לגישור, אף שניסיון קודם לא צלח. "הפרשה צריכה להסתיים בפשרה", קבעה. "זה נכון מבחינת כל הצדדים. מדי פעם יש גלים - עולה בתקשורת והכול סוער, וכל אחד מרגיש נפגע מהפרסום. אני חושבת שצריך לסיים את הרעשים שליוו אתכם כל הזמן. אין לי ספק שראוי מכל הבחינות, לרבות מהפן המשפטי והערכי, לסיים בהליך גישור".

אייל גולן בחזרות ליום העצמאות 2020. ניר פקין
דיון ראשון. גולן/ניר פקין

בדיון עלתה גם שאלת מותו של אביו של הזמר, דני ביטון, שהיה בין הנתבעים, וטרם התברר מי היורשים שצריכים להיכנס מבחינה משפטית לנעליו. אורנה פורגש מפרקליטות מחוז תל אביב אזרחי, שייצגה את המשטרה, אמרה כי "הגשנו את כתב ההגנה, לא מבקשים לעכב, מבחינת חוות דעת אנחנו צריכים שהות לשקול".

עו"ד רותם אלוני, שמייצגת את נפגעות, טענה כי גולן מנהל את ההליך בגרירת רגליים, בעוד סנגורו של גולן, עו"ד עודד גיל, האשים את התובעות בסחטנות. "באנו למגשרת שפנינו אליה, ידעה לגמור תיקים. חבריי לא הגיעו למועד הגישור", השיבה אלוני, כפי שפורסם בוואלה!. "יותר מזלזל מזה - לבוא ולהגיד שהן סוחטות? זה עלבון".

"אנחנו שמחות שהגענו לרגע הזה, אחרי שנים ארוכות מאוד של חוסר צדק", אמרו ט' ונ' לפני הדיון. "הגיע הזמן שהעולם יראה מי השקרן האמיתי. שכולם יסתכלו עליו והוא יתבייש, לא אנחנו. שנים שהוא המשיך וקבר אותנו באותו המקום. לא עוד. עבורנו זה הצעד הראשון בדרך לצדק. הדיון הראשון עוסק בעניינים הפורמליים. בדיונים הבאים אנחנו מקוות שהאמת תוכח ותצא לאור".

הפגנה מחוץ לדיון נגד אייל גולן ומקורבים נוספים, ביהמ"ש מחוזי ת"א, 22 במרץ 2021. דניאל דולב
הפגנה מחוץ לדיון, היום/דניאל דולב

כעשרים מפגינות הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בנפגעות שתובעות את גולן. "הגענו היום כדי להגיד לט' ולנ' שהפעם הן לא לבד", נמסר מאיגוד הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, שארגנו את ההפגנה יחד עם עמותת "כולן". "לאייל גולן יש את הכסף, הקשרים והכוח - אבל להן יש את האמת - ואותנו".

"הגיע הזמן שהשקרים של גולן וסביבתו ייחשפו. הגיע הזמן שהציבור יידע מה באמת קרה שם, ושהתקשורת הישראלית תפסיק לחבק אותו ולהכשיר את הניצול המיני המביש", אמרו, והוסיפו כי "לצד גולן, גם משטרת ישראל עומדת היום למשפט. לצערנו, הפרקליטות בחרה להגן על מחדלי המשטרה עם האשמת קורבן מחרידה. הגיע הזמן שיבינו שהחוקים השתנו. לא ניתן לזה לעבור".

הפרשה התפוצצה בשנת 2013, ובמסגרתה נחקרו חשדות לניצול מיני של נערות על ידי הזמר וסביבתו. בסופו של דבר נסגרו התיקים נגד כל המעורבים בפרשה, מלבד אביו של הזמר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. הוא נידון לשנתיים מאסר.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully