וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפיצה מההאמר הסתיימה בנזיפות: צה"ל סגר את תיק חקירת פציעתו של לוחם מגלן

21.3.2021 / 22:51

הפרקליט הצבאי הראשי הודיע כי לא יינקטו צעדים במישור הפלילי נגד המעורבים במקרה פציעתו של עילי חיות. הלוחם נפצע קשה במהלך פעילות באוגוסט 2018, בעת קפץ מרכב האמר לשיח, כחלק ממה שהוגדר כ"מסורת" של היחידה. הפצ"ר הודה כי היה מקום לפתוח בחקירה בעיתוי מוקדם יותר

עילי חיות. N12, אתר רשמי
לא יינקטו צעדים במישור הפלילי נגד המעורבים במקרה פציעתו. עילי חיות/אתר רשמי, N12

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, החליט לסגור את תיק חקירת פציעתו של לוחם מגלן, עילי חיות, והודיע כי לא יינקטו צעדים במישור הפלילי נגד המעורבים במקרה - כך נמסר הערב (ראשון) מדובר צה"ל. חיות נפצע באורח קשה במהלך פעילות היחידה באוגוסט 2018, בעת קפץ מרכב האמר לשיח, כחלק ממה שהוגדר אז כ"מסורת" של היחידה.

ההחלטה על פתיחת חקירת מצ"ח התקבלה בחודש מאי האחרון בידי אפק. דובר צה"ל מסר אז כי ההחלטה התקבלה בעקבות שורת טענות בנוגע לנסיבות פציעתו של הלוחם, אשר בראיית הפצ"ר הצדיקו פתיחת חקירה. במסגרת חוות הדעת נותחו הנסיבות הקשורות לפציעה של חיות, בהם תכנון האימון, השתלשלות האירועים, הטיפול הרפואי והתנהלות המפקדים לאחר האירוע, לרבות תהליך התחקור שבוצע והקשר עם המשפחה.

מחקירת המקרה עולה כי האימון בו נפצע חיות הוכן ובוצע לפי הנהלים. למרות זאת, בחוות הדעת נמסרו המלצות במספר נושאים מערכתיים, לרבות תהליך הוצאת האימון, נקודת התערבות בקטיעת מנהגים פסולים ועוד. מדובר צה"ל נמסר כי הפצ"ר נפגש היום עם משפחתו של חיות והציג בפניהם את ממצאי החקירה והמלצותיה. הוא הודה בפני המשפחה כי היה מקום לפתיחת בחקירה בעיתוי מוקדם יותר, וכי הופקו לקחים בנושא.

אימונים בצל קורונה והכנות לשנה הקרובה של אביב כוכבי בצה"ל. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הודה בפני המשפחה כי היה מקום לפתיחת בחקירה בעיתוי מוקדם יותר/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע כי הוא מקבל את המלצותיהם של הפצ"ר ומפקד פיקוד המרכז והנחה לנקוט בשורה של צעדים פיקודיים, שהסתכמו בעיקר בנזיפות. מפקד היחידה בשנים 2018-2016 ננזף פיקודית וקידומו יעוכב בשנתיים, זאת בשל כך שידע על אירוע הקפיצה לשיחים ביחידה לאחר שראה סרטון של אירוע דומה לאירוע בו נפצע חיות, ולא פעל באופן מספק לבירור הנושא ולהפסקת המנהג הפסול.

עוד הוחלט כי מפקד מגמה ביחידה באותן השנים יינזף פיקודית, וכי יבוטל מיניו למפקד גדול סדיר וקידומו יעוכב בשנתיים. זאת, בשל כך שלא קיים בירור מעמיק האם מתקיימים אירועי קפיצה ביחידה, ולא פעל להפסקת המנהג של "הקפיצה לשיחים" ביחידה.

בנוגע למפקד הפלוגה בעת האירוע, נקבע כי בשל אחריותו הפיקודית, קידומו של הקצין יעוכב בשנתיים וכן ישקלו המשך ואופן שיבוצו. כמו כן, רופא ומפקד היחידה בעת האירוע יזכו לנזיפה פיקודית וקידומם יעוכב בשנתיים ושנה, בהתאמה. גם מפקד האוגדה בעת האירוע ינזף פיקודית, בשל כך שתחקיר האירוע ברמת האוגדה לא היה מעמיק ויסודי.

עוד בוואלה!

כשנתיים אחרי התקרית: מצ"ח תפתח בחקירת פציעת לוחם מגלן באימון

לכתבה המלאה

הרמטכ"ל ציין כי אירוע פציעתו של חיות הוא אירוע חמור ומיותר, שהיה צריך למנוע וניתן היה למנוע. כוכבי מסר כי הביע צער רב על הסבל שנגרם לחיות ולמשפחתו. צה"ל מסר כי ימשיך ללוות את חיות ואת משפחתו לכל אורך הליך שיקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully