וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדריסה במאה שערים: בן 17 שתקף את נהג ההסעות מואשם בגרימת מוות ברשלנות

הנער מואשם שתקף את איבראהים חאמד, שדרס למוות את איתמר בן אבו בירושלים בעת שניסה להימלט במהלך מהומות בעיר. הצעיר מואשם גם בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים

בווידאו:המשטרה עצרה 12 חשודים בתקיפת הנהג הדורס בירושלים/צילום: דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נער בן 17 בגין גרימת מותו ברשלנות של איתמר בן אבו, שנדרס על ידי נהג הסעות בשושן פורים. בן ה-17 מואשם כי השתתף בתקיפת הנהג אברהים חאמד, שדרס את בן אבו כשניסה להימלט ממהומות במקום. הצעיר מואשם גם בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

לפי כתב האישום, ב-28 בפברואר בשעות הערב, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים בשכונת מאה שערים והפרו את הסדר הציבורי. הצעיר התגודד ביחד עם אחרים על הכביש במקום ומנע נסיעה חופשית של כלי רכב. בהמשך המתגודדים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי ופגעו בכלי רכב משטרתיים.

זירת פגיעת הולך רגל מרכב ברחוב החומה בירושלים 28 בפברואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
זירת האירוע בירושלים, בחודש שעבר/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

עוד לפני האירוע עם נהג ההסעות, בכתב האישום צוין כי במהלך הערב הגיעו מספר רכבים לרחוב שבטי ישראל והותקפו על ידי מתפרעים. באחד המקרים הגיע למקום רכב נוסף, ואחד המתפרעים ניגש אל נהג הרכב על מנת לוודא כי מוצאו ערבי. הוא צעק לעבר המתפרעים כי ערבי נמצא ברכב. הם החלו ליידות אבנים וחפצים שונים לעבר הרכב, בעטו וניסו לפתוח את דלתותיו בעת שהיה בנסיעה. הנאשם הלם על שמשת הרכב ובעט ברכב פעמיים, כשאחת מהבעיטות פגעה במראה שבצד הנהג, הנהג הצליח להימלט מהמקום.

בהמשך הגיע למקום רכב ההסעות, בו נהג איבראהים חאמד, שהאט עקב ההתפרעות. לפי האישום, הנאשם רץ במהירות לעבר צידו הימני של רכב ההסעות ובעט בעוצמה במראה הימנית של הרכב פעמיים עד שנתלשה מהמקום. בשלב זה החלו המתפרעים להתגודד סביב רכב ההסעות. הנהג, חאמד, חש במצוקה והחל לפנות לעבר רחוב החומה השלישית בניסיון להימלט מההתפרעות. אז הרים הנאשם אבן מהרצפה ויידה אותה בעוצמה לעבר השמשה הימנית של הרכב, שנופצה בשל כך.

איברהים חאמד, הנהג החשוד באירוע הדריסה במאה שערים משתחרר ממעצר 2 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נהג ההסעות איבראהים חאמד, לאחר ששוחרר ממעצר בתחילת החודש/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות והשליך אבן נוספת לעבר השמשה האחורית שלו. בשלב זה הנאשם והמתפרעים התנפלו על הרכב וקראו "ערבי ערבי" ו"נהרוג אותו". נהג ההסעות ניסה למלט את עצמו מהמקום, השלים את פנייתו והתקדם כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה המותרת. חאמד התנגש במכוניות אשר עמדו ברחוב באותו הזמן, תוך שהמתפרעים תוקפים אותו דרך חלון הנהג, מיידים אבנים לעבר הרכב, מנפצים שמשותיו, בועטים בדלתות הרכב ואף פותחים אותם מכל עבר ומנסים להיכנס לרכב.

בשלב הזה, חאמד היה לכוד בין כלי רכב שעמדו בנתיב מולו ובין המתפרעים שעמדו מאחורי רכב ההסעות. הנאשם אשר המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות, פתח את הדלת הימנית קדמית של רכב ההסעות וניסה להיכנס אליו. לפי כתב האישום, חאמד, תוך ניסיון למלט עצמו, נסע אחורה כשהוא מוקף במתפרעים, והתנגש ברכב שמולו, בדיוק בעת שאיתמר בן אבו חצה את המקום. כתוצאה מההתנגשות בן אבו נמחץ בין הרכבים, ובהמשך מת מפצעיו.

לפי כתב האישום, לאחר ההתנגשות נכנסו הנאשם והמתפרעים לתוך רכב ההסעות והחלו לתקוף את חאמד, עד שהצליח להימלט מהרכב, לברוח מהמקום ולהזעיק עזרה.

עו"ד אביחי חג'בי, שמייצג את הנער מטעם ארגון חוננו, מסר בתגובה כי "הניסיון לשדך למרשי חלק בגרימת מותו של המנוח, הוא ניסיון שנידון לכישלון מראש. מעבר לזאת בימים הקרובים נבחן את הראיות ונטען טענותינו בדרכים המקובלות, בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully