וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג החשוד בדריסת הגבר בירושלים שחזר: "זרקו עליי אבנים וצעקו 'ערבי'"

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 14:33

איבראהים חאמד תיאר את השתלשלות האירועים במהלכם לפי החשד דרס למוות את איתמר בן אבו במהלך התפרעויות בבירה. הוא סיפר שקיבל קריאה לאסוף נוסעים ונתקל בעומס תנועה: "הייתי בפקק, נכנסו למיניבוס ונתנו לי מכות". לדבריו, לאחר שפגע בגבר הוא נמלט והזעיק את המשטרה

הנהג החשוד בדריסת הגבר בירושלים שחזר: "נתנו לי מכות, לא הבנתי מה קורה"/רוני כנפו

איבראהים חאמד, נהג ההסעות שחשוד בהמתה בקלות דעת לאחר שדרס את איתמר בן אבו כשניסה להימלט ממתפרעים בירושלים, שחזר היום (רביעי) את שאירע. הוא סיפר כי הוא לא זוכר בדיוק את הרגעים שאחרי הדריסה, אך אמר כי נמלט רגלית והזעיק את המשטרה.

בערב יום ראשון קיבל חאמד קריאה לאסוף נוסעים מרחוב שבטי ישראל בעיר לבית שמש. "אמרו לי לבוא ב-20:30, אבל אנחנו בהסעות באים לפני", סיפר. "הייתי בפקק שם, ראו אותי ואמרו 'ערבי, ערבי' וכולם עליי. אני זוכר קצת, זרקו אבנים וכל מה שיש על הכביש". עוד תיאר כי עשרות המתפרעים שהיו במקום "שברו את הדלתות, נכנסו למיניבוס ונתנו לי מכות".

הנהג החשוד באירוע הדריסה בירושלים, ואדי ג'וז, 3 במרץ 2021. רוני כנפו
"זרקו אבנים וכל מה שיש על הכביש. חאמד, היום/רוני כנפו

לאחר מכן, פגע בבן אבו בן ה-47, שמת מפצעיו בבית החולים. "ברחתי ברגליים, לא יודע איך", תיאר חאמד. "הלכתי על כביש 1, ראיתי שני ערבים באוטו ואמרתי להם: 'קחו אותי לחנות בשיח ג'ראח'. אמרתי לו תתקשר למשטרה דחוף, אמרתי לו גם להביא אמבולנס. עליתי לאמבולנס ושמו לי אזיקים, בידיים וברגליים. אני לא הבנתי כלום ממה שקורה. מסתכל רק יש משטרה".

חאמד, ששוחרר אתמול בערב, תוהה איך הוא זה שנלקח למעצר וזאת בעוד עד כה התוקפים שלו לא נעצרו. "לקחו אותי לבית סוהר, אני רק קיבלתי מכות, מה עשיתי", תהה.

הוא תיאר כי הוא רגיל להסיע חרדים ודתיים, וגם עשה זאת בימים לפני הדריסה. לדבריו, "אני לא יודע אבל למה עשו ככה, אני כל הזמן מסיע אותם. אנחנו עובדים איתם כל הזמן. בפורים אני גם מסתובב איתם בכל השכונות".

כעת הוא אומר שיפסיק לאסוף מאותו אזור נוסעים. "אני לא חוזר. כל הזמן הייתי עובד איתם, ויש מלא חברים, אבל תראה מה עשו... זה גזענים, לא מאמין להם, עכשיו כשאני נוהג מישהו יחנוק איתי. אני נהג, לא סופרמן", הוסיף.

זירת פגיעת הולך רגל מרכב ברחוב החומה בירושלים 28 בפברואר 2021. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"שברו את הדלתות, נכנסו למיניבוס ונתנו לי מכות". זירת האירוע, ראשון/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

חאמד שוחרר אמש ממעצר לביתו בתנאים מגבילים. עורכי דינו אמרו כי הוא היה זה שהתקשר למשטרה והסגיר את עצמו לאחר התאונה. חאמד נראה חבול בפניו בדיון על הארכת מעצרו. "כואב לי הלב עליו", אמר חאמד בעת שחרורו על מותו של בן אבו.

חאמד הועבר לחקירת המשטרה, לאחר שהשתחרר במהלך הלילה מבית החולים. לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הוא טען כי "חש בסכנה וניסה להימלט" מהמקום ברגע המקרה. טרם הדריסה, המתפרעים השליכו בקבוקים לעבר כלי רכב במקום וחסמו את התנועה ברחוב, הסמוך למשרד החינוך - זמן קצר לאחר הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא הארכת שנת הלימודים.

בתיעוד מהמקום ניתן לראות כמה עשרות בני אדם מתנפלים על הרכב המסחרי בו נהג חאמד, לפני שהאיץ ופגע בבן אבו שנכח במקום. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר תוך פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. חאמד נמלט מהמקום, ונעצר בתום הסריקות. הוא אושפז בבית החולים שערי צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully