וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע הדריסה בירושלים: הנהג החשוד שוחרר לביתו בתנאים מגבילים

איבראהים חאמד, הנהג שדרס למוות את איתמר בן אבו בעת שניסה להימלט במהלך מהומות בעיר, שוחרר על אף שהארכת מעצרו הייתה עד מחר. עורך דינו לאחר השחרור: "לא היה צריך לעצור אותו בכלל"

בווידאו: הוארך מעצרו של הנהג שהותקף ודרס למוות גבר בירושלים/צילום: מערכת וואלה!, יהוידע בן ציון, עריכה: עמית שמחה

איבראהים חאמד, הנהג שדרס למוות את איתמר בן אבו בעת שניסה להימלט במהלך מהומות בירושלים, שוחרר הערב (שלישי) ממעצר לביתו בתנאים מגבילים. זאת, על אף שהארכת מעצרו הייתה עד מחר. "כואב לי הלב עליו", אמר חאמד בעת שחרורו על מותו של בן אבו.

עורך דינו של חאמד, ג'אד קדמאני, מחה על עצם מעצרו. "לא היה צריך לעצור אותו בכלל", אמר. "הוא בכלל היה קורבן ללינץ'. נעשה כל מאמץ כדי לעשות צדק לאבראהים".

גדמאני, אמר לצד עורך הדין, חלדון נג'ם, המייצג אף הוא את חאמד כי ישנם חשודים נוספים באירוע, אך הם טרם נעצרו. "אנחנו לא רוצים לפגוע בחקירה", אמרו מיד לאחר השחרור. "לא ניתן עכשיו הזדמנות להגיד שאבראהים, לאחר שהוא שוחרר, הפריע למהלך החקירה".

איברהים חאמד, הנהג החשוד באירוע הדריסה במאה שערים משתחרר ממעצר 2 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שוחרר ממעצר על אף שהארכת המעצר שלו הייתה עד מחר. חאמד, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

שחרורו של חאמד תושב מזרח ירושלים בא יום לאחר שמעצרו הוארך בשלושה ימים. עורכי דינו אמרו כי חאמד היה זה שהתקשר למשטרה והסגיר את עצמו לאחר התאונה, במהלכה פגע בבן אבו בן ה-47 עם רכב מסחרי ברחוב החומה השלישית בעיר. חאמד נראה חבול בפניו בדיון על הארכת מעצרו.

השופט בדיון אמר כי "החומרים מצביעים על חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת על ידי המשיב. הוצגו בפניי מספר סרטונים הן על ידי המשטרה והן על ידי הסנגורים. הסרטונים קלטו את האירוע המדובר במסגרתו הוקף הרכב בו נהג המשיב על ידי מספר רב של אנשים בעת שהוא נצפה נוסע קדימה ואחורה ופוגע תוך כדי כך במכוניות".

השופט הוסיף כי "בסופו של דבר קופץ אדם שעמד לפני הרכב אל רכב נוסף. החומרים מצביעים על חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת למשיב, אם כי ברור הדבר כי הנסיבות בהן בוצעו המעשים המיוחסים לו - יש השלכה כבדת משקל על ההתנהגות שתוצאתה למרבה הצער היא מותו של אדם".

נציג המשטרה שנכח בדיון אמר כי "המשיב נקלע למהומת פורים שהייתה במקום, הייתה התנפלות על הרכב שלו, רואים אותו דורס ונמלט מהמקום. הוא נחקר, מסר את גרסתו ובכוונתנו לבצע עוד 16 פעולות חקירה". בנוסף, טען כי לא נעצרו עד כה חשודים בהתפרעות.

איברהים חאמד, הנהג החשוד באירוע הדריסה במאה שערים משתחרר ממעצר 2 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"החומרים מצביעים על חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת על ידי המשיב"/פלאש 90, יונתן זינדל

עורכי דינו של חאמד אמרו בדיון כי "במקום לבוא לבית המשפט עם חשודים להארכת מעצר, אנחנו מגיעים לבית המשפט להאריך את מעצרו של הקורבן. אדם שמגיע למקום עבודתו, מבצעים בו לינץ' מטורף, כמעט הרגו אותו בתוך הרכב, ואז המשטרה מחליטה לעצור רק את הקורבן המשטרה גם לחצה על בית החולים על מנת לשחרר אותו".

"החשודים המרכזיים הם אותם עבריינים והם לא נעצרו. למרבה הצער אם היינו במקרה הפוך, אם העבריינים היו ערבים, המשטרה הייתה סוגרת את כל העיר עד שהיו עוצרים אותם", הוסיפו. לדבריהם, "מדובר באיש שעובד עם האוכלוסייה החרדית והוא בקשר טוב איתם. במקרה שלפנינו הגיע המשיב למקום, עלו על הרכב חבורה של עבריינים והחלו לתקוף אותו. המקום מתועד ולא ראינו דוח שמתייחס לאירוע".

הם ביקשו לשחרר את חאמד, ואמרו כי "בחקירה הוא מספר שמישהו בא מאחוריו כשהוא בתוך הרכב, משך אותו וחנק אותו. אנשים בועטים ונותנים לו מכות מכל עבר. זה פשוט מאוד לינץ'. במקום לעשות סריקות אחר מי שגרם למותו של היהודי האורתודוקסי - שאגב אלה הם החברים שלו, בוחרים לעצור את הנהג. אנחנו נבקש צדק. אין לו עבר פלילי והוא יכול להיות עם אמא שלו בבית".

איברהים חאמד, הנהג החשוד באירוע הדריסה במאה שערים משתחרר ממעצר 2 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אדם שמגיע למקום עבודתו, מבצעים בו לינץ' מטורף, כמעט הרגו אותו בתוך הרכב"/פלאש 90, יונתן זינדל

אחותו של חאמד, שורוק, טענה שאחיה הותקף באירוע רק מעצם היותו ערבי. "מה שקרה זו גזענות. יש לי סרטון של נהג אחר, שתקפו אותו דתיים על האוטובוס, אבל הם ראו שיש לו כיפה ואמרו - 'זה יהודי, זה יהודי, שיעבור. אנחנו מחכים לערבי'", סיפרה. "כשנכנסו לו לאוטו חנקו אותו. הוא אמר לי מישהו תפס וחנק אותי, אני איבדתי שליטה, לא ידעתי מה אני עושה'".

לדבריה, אחיה במצב נפשי לא קל בעקבות האירוע. "הוא ברח מהם. הוא לא בן אדם כזה. המשפחה שלנו לא כזאת", אמרה. "הוא בן אדם עובד, יש לו אחיות, יש לו אחים. אבא שלנו גם נפטר בפיגוע, נדרס. הוא היה עם חיילים, ירד מרכבת ודרסו אותו".

מוחמד, חבר טוב של הנהג מוואדי ג'וז, סיפר שהיה עם החשוד זמן קצר לפני האירוע. "הוא אדם שרוצה לעבוד, רוצה לחיות. אבא שלו נפטר בפיגוע. הוא עובד עם חרדים, לוקח אותם", אמר. "הוא אמר שמישהו התקשר אליו לבוא לקחת, ואמר לי לרדת מהאוטו - 'יש לי עבודה'. הוא הלך, ועברה אולי שעה ואז זה קרה".

איברהים חאמד, הנהג החשוד באירוע הדריסה במאה שערים משתחרר ממעצר 2 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
"מישהו תפס וחנק אותי, אני איבדתי שליטה, לא ידעתי מה אני עושה"/אתר רשמי, ללא

חאמד הועבר לחקירת המשטרה, לאחר שהשתחרר במהלך הלילה מבית החולים. לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הוא טען כי "חש בסכנה וניסה להימלט" מהמקום ברגע המקרה. טרם הדריסה, המתפרעים השליכו בקבוקים לעבר כלי רכב במקום וחסמו את התנועה ברחוב, הסמוך למשרד החינוך - זמן קצר לאחר הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא הארכת שנת הלימודים.

בתיעוד מהמקום ניתן לראות כמה עשרות בני אדם מתנפלים על הרכב המסחרי בו נהג חאמד, לפני שהאיץ ופגע בבן אבו שנכח במקום. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר תוך פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. חאמד נמלט מהמקום, ונעצר בתום הסריקות. הוא אושפז בבית החולים שערי צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully