וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של נתק: המגעים לעסקת שבויים עם חמאס חודשו

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 21:45

בשבועות האחרונים שבו הצדדים למו"מ במטרה לנצל את הבחירות בישראל ובעזה בתיווך גורמים אזוריים. סינוואר ספג פגיעה במעמדו במרוץ לראשות הארגון ברצועה, ולפי הערכות יחפש הישגים בתקופה הקרובה. גורמי ביטחון: "אין התקדמות עד שיוותרו על שחרור אסירים עם דם על הידיים"

בווידאו: עיריית אשקלון בקמפיין חדש להחזרת אברה מנגיסטו - "עוד חג בלעדיו"/צילום: שי מכלוף

אחרי חודשים ארוכים של שקט בערוץ החשאי, בשבועות האחרונים חודשו המגעים להשגת עסקת שבויים עם חמאס. השיחות מתנהלות בתיווך גורמים אזוריים, במטרה לנצל את מערכות הבחירות בישראל וברשות הפלסטינית כדי להגיע למתווה שיאפשר את החזרת לוחמי צה"ל אורון שאול והדר גולדין שנהרגו במבצע צוק איתן, ואברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד שחצו לשטח רצועת עזה.

המגעים מגיעים אחרי נתק ארוך, כתוצאה מהתבצרות של חמאס בעמדתם. לפי גורמים במערכת הביטחון, במהלך העברת המסרים בשנה שעברה ניסו בישראל לרכך את האווירה ולפתוח את המו"מ בקבלת מידע ראשוני על מצבם של השבויים והנעדרים בתמורה לשחרור אסירים, אך הנהגת חמאס דרשה מחירים כבדים עבור כל פיסת מידע - והעסקה לא התקדמה.

"חמאס ממשיך להתעקש על שחרור אסירים עם דם על הידיים. עד שלא זזים משם אין התקדמות באמת", הסבירו הגורמים.

מנהיגי חמאס אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר בפגישה עם ראש המודיעין במצרים, עזה, 3 באוקטובר 2017. AP
לנצל את מערכת הבחירות. הנייה וסינוואר/AP

לדברי הגורמים, מטרת חידוש המגעים היא להראות לחמאס דלת פתוחה למשא ומתן, חרף התקופה הפוליטית הרגישה לשני הצדדים. בשבוע שעבר הסתיימה מערכת בחירות בהנהגת החמאס, בה כמעט הפסיד המנהיג בעזה יחיא סינוואר, וזכה לבסוף ברוב דחוק בסיבוב שני על בסיס קולות בודדים. בימים אלו מתנהלת מערכת הבחירות של הרשות הפלסטינית למועצה המחוקקת.

לפי הערכות בישראל, סינוואר ירצה להביא להישגים ציבוריים בתקופה הקרובה, במיוחד על רקע הבחירות שפגעו במעמדו והראו שהוא כבר לא בקונצנזוס בעזה. סוגיית האסירים הביטחוניים היא מהרגישות והחשובות ברחוב הפלסטיני, ואם יתקדם מול ישראל במו"מ יכול סינואר לצבור נקודות על פני תנועת פתח שנאבקת על מקומה לקראת הבחירות למועצה המחוקקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully