וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בחמאס: סינוואר זכה בכהונה נוספת כמנהיג בעזה

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 18:24

בספירת הקולות עלה כי סינוואר ימשיך לארבע שנים נוספות. זאת אחרי שגבר בתום קרב צמוד ומפתיע על ניזאר עוודאללה, אחד ממייסדי הארגון שכבר הוכרז כמנצח אתמול לפי כמה כלי תקשורת

בווידאו: ישראל העבירה לעזה משלוח ראשון של חיסוני קורונה/צילום: רויטרס

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, זכה היום (רביעי) בכהונה נוספת בתום קרב צמוד בבחירות הפנימיות בארגון. זאת אחרי שאתמול דווח כי סינוואר בדרך להפסד דרמטי מול ניזאד עוודאללה, שהיה בעבר יו"ר מועצת השורא של הארגון.

על פי דיווח ברשת אל-קודס, סינוואר קיבל קיבל 167 קולות מתוך 280 בסיבוב המכריע. הוא לא יוכל להתמודד על כהונה נוספת בעוד ארבע שנים, אלא יידרש להמתין ארבע שנים נוספות.

הנהגת חמאס בעזה היא החשובה ביותר בארגון, שמקיים גם בחירות על ראשות הלשכה המדינית שלו, שבה מכהן כעת אסמאעיל הנייה. סינוואר, ששוחרר מהכלא בישראל בעסקת גלעד שליט, נתקל בהתנגדות לא צפויה להמשך שלטונו.

יחיא סינוואר,מנהיג חמאס בעזה, 1 ביולי 2020. Khalil Hamra, AP
ימשיך לשלוט ברצועה. סינוואר/AP, Khalil Hamra

למרות קשריו של סינוואר לזרוע הצבאית של הארגון והרטוריקה הלוחמנית שלו ביחס לישראל, בשנים האחרונות נרשמה הסדרה שקטה ברצועה באמצעות הכספים שמעבירה קטאר לאנשי חמאס באישור ישראל. מהפך הנהגתי עשוי היה להפוך את ההבנות על פיהן ולהביא להסלמה.

עוודאללה היה אחד ממייסדי הארגון בשנות ה-80, והוא היה מקורב למנהיג הרוחני של חמאס שייח אחמד יאסין. עם זאת, עמדותיו ביחס לסוגיות מרכזיות לא ידועות, והוא אינו דמות מוכרת מחוץ לשורות הארגון.

בכיר חמאס ניזאר עוודאללה בכנס ברצועת עזה, 3 בפברואר 2018. Anadolu Agency/Getty Images, אתר רשמי
בירך את סינוואר. עוודאללה/אתר רשמי, Anadolu Agency/Getty Images

בתנועת חמאס בירכו על ניצחונו של סינוואר והודו לעוודאללה. "מתפללים שסינוואר יצליח במשימתו להנהיג את עזה, ויסייע לו ולאחיו לבצע את משימותיהם התנועתיות והלאומיות יחד עם אחינו בגדה למען השגת מטרות עמנו לחירות, שיבה ועצמאות", אמרו.

עוודאלה מסר כי הוא עומד לצד סינוואר והנהגת חמאס למען השגת מטרות התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully