וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סינוואר הפסיד לניזאר עוודאללה בבחירות להנהגת חמאס בעזה

9.3.2021 / 17:28

לפי רשת אל-מיאדין, יו"ר מועצת השורא לשעבר סיים כמוביל מבין חמישה מועמדים. בעברו שימש איש סודו של אחמד יאסין, ישב בכלא הישראלי ותיווך בעסקה לשחרור גלעד שליט. חמאס טרם הוציא אישור רשמי על תוצאות הבחירות החשאיות, אך הפסד של סינוואר יהיה דרמה של ממש

בווידאו: צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה בתגובה לירי לעבר ישראל/צילום: דדי פולד ומתוך טוויטר

יחיא סינוואר הפסיד לניזאר עוודאללה בבחירות להנהגת חמאס ברצועת עזה - כך דווח היום (שלישי) ברשת אל-מיאדין הלבנונית. לפי הדיווח, עוודאללה בן ה-64, ששימש יו"ר מועצת השורא המייעצת לארגון הטרור מאז 2009, סיים כמוביל מבין חמישה מועמדים, כולל סינוואר, שהנהיג את הארגון בעזה בארבע השנים האחרונות. חמאס טרם הוציא הודעה רשמית על המנצח בבחירות החשאיות, אך הפסד של סינוואר יהיה דרמטי.

עוודאללה היה איש סודו של שייח אחמד יאסין, ממייסדי הארגון, ותיווך בעסקה לשחרור גלעד שליט. ב-1989 נגזר עליו עונש מאסר של שש שנים בכלא הישראלי בגין חברותו בחמאס.

בכיר חמאס ניזאר עוודאללה בכנס ברצועת עזה, 3 בפברואר 2018. Anadolu Agency/Getty Images, אתר רשמי
תיווך בעסקה לשחרור גלעד שליט. עוודאללה/אתר רשמי, Anadolu Agency/Getty Images

הבחירות הפנימיות בחמאס נערכו עד כה בחשאיות, אך לאחרונה נשמעו קולות בהנהגת הארגון שקראו להגברת השקיפות. בתקופה הקרובה צפויות להיערך בחירות גם לראש הלשכה המדינית של חמאס, בהן אסמאעיל הנייה צפוי להתמודד מול סגנו ג'מאל אל-עארורי וקודמו בתפקיד חאלד משעל.

הן באות ברקע התקרבות הבחירות לפרלמנט ברשות הפלסטינית ב-22 במאי והבחירות לנשיאות הרשות ב-31 ביולי, עליהן הכריז יו"ר הרשות אבו מאזן לפני כחודשיים בפעם הראשונה זה 11 שנה בה מפורסם צו נשיאותי על מועד מוגדר לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully