וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר המפגינים בבלפור: "היה לנו חלק בכך שממשלת נתניהו-גנץ לא שרדה"

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 9:42

אחרי חודשים של מחאות מצומצמות מול מעון רה"מ וביתו בקיסריה, הפגנת הענק עוררה מחדש את תחושת העוצמה בקרב מתנגדי נתניהו. "היינו גורם מכריע בהליכה לבחירות", אמר גונן בן יצחק ל-103FM, וטען שיותר מ-50 אלף השתתפו. "ב-23 במרץ נשים סוף לטירוף", הצהירו תנועות המחאה

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ/קרדיט: הדגלים השחורים, קומי ישראל

מחאת הענק אמש בירושלים עוררה מחדש את התחושות שהרגישו המפגינים בשיאה בשנה שעברה. אחרי חודשים רגועים, אם כי יציבים, של מחאות מצומצמות מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור וביתו בקיסריה לצד גשרים וצמתים שונים, ההערכה היא שכ-20 אלף איש חזרו למוקד המרכזי לקראת הבחירות, והמפגינים אף מתעקשים על מספרים גדולים הרבה יותר.

"יכול להיות שזו הייתה ההפגנה הגדולה ביותר. חילקנו 55 אלף מדבקות", סיפר הבוקר (ראשון) עו"ד גונן בן יצחק מתנועת קריים מיניסטר, שהיה חבר ברשימת תל"ם לפני שפרשה מהמרוץ לכנסת, בריאיון ל-103FM. "גם אם יסתבר שנתניהו לא מצליח או שבכלל יש לו מפלה, זה לא אומר שאנחנו מאפסנים את השלטים. יש הרבה דברים לתקן".

הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"לא נאפסן את השלטים". מפגינים בבלפור, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לטענתו של בן יצחק, "היה לנו חלק מרכזי בזה שהממשלה של נתניהו-גנץ לא שרדה, גם בעבודה שעשינו מאחורי הקלעים מול חלק מחברי הכנסת של כחול לבן ובלחץ שהפעלנו, ומעצם העובדה שהצפנו את הדברים האלה. אלמלא המחאה, לגנץ היה מאוד נוח להמשיך עם זה. המחאה הייתה גורם מכריע בעניין של הליכה לבחירות".

הוא הבטיח שהמחאה לא תשכך בקרוב. "היה אירוע מאוד מרשים של התעוררות", אמר. "אנו נערכים לעובדה שנצטרך להמשיך להפגין, אנו פועלים כדי שהחברה תהיה טובה יותר, וזה יקרה אפילו אם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה".

הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"חילקנו 55 אלף מדבקות". המחאה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אלפי המפגינים בירושלים צעדו מרחבת הכנסת לכיכר פריז, סמוך למעון ראש הממשלה, בשבוע ה-39 ברציפות למחאה. על שלטיהם הופיעו כיתובים בסימן יום הבוחר המתקרב, בהם "23.3 כולנו בקלפי", "זה בידיים שלנו", "ובחרת", "כוחנו באחדותנו" ו"Imagine". המשטרה חסמה לתנועה רחובות באזור הכנסת ובמוקדים העיקריים, אך לא נרשמו אירועים חריגים.

תנועות המחאה חגגו גם הן את ההישג. "עדיין מעכלות את הערב המטורף הזה שהיה כאן. תודה לכל עשרות האלפים שהגיעו ונתנו לנו תקווה. מחנה השינוי חזק מאי פעם", כתבו בקומי ישראל. "זה רק בידיים שלנו, ב-23 במרץ שמים סוף לטירוף". בתנועת אין מצב הצטרפו: ":הרבה יותר מ-20 אלף. שאפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully