וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: חקירה נגד ראש הממשלה שהפרה את הנחיות הקורונה

ארנה סולברג שהתה בחודש שעבר באתר סקי ובביתה יחד עם 13 בני משפחה נוספים, בזמן שההגבלות במדינה מאפשרות התקהלות של עד 10 אנשים. סולברג התנצלה: "הייתי צריכה לעקוב אחר ההמלצות, כפי שביקשתי מכם"

ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, 29 בינואר 2021. רויטרס
"אני חושבת במיוחד על כל מי שנאלצו לבטל דברים שהם ציפו להם". סולברג/רויטרס

משטרת נורבגיה הודיעה אמש (שישי) כי היא פתחה בחקירה נגד ראש הממשלה ארנה סולברג, לאחר שהתגלה כי הפרה את הנחיות הקורונה. גוף השידור הציבורי במדינה NRK חשף כי בסוף חודש פברואר, סולברג התאספה עם 13 איש מבני משפחתה באתר סקי בעיירת ג'יילו לכבוד יום הולדתה ה-60, זאת בניגוד לתקנות והמלצות הריחוק החברתי של ממשלתה שלה, שהורו על לא יותר מעשרה אנשים בהתאספות אחת.

"ברקע המידע שעלה באמצעות התקשורת, ויחד עם הצהרותיה של ראש הממשלה בעצמה, המשטרה החליטה לפתוח בחקירה הקשורה בהפרה אפשרית של הגבלות המגיפה", נכתב בהודעת המשטרה המקומית, שציינה כי הרשויות ייבחנו את הנושא כדי להכריע אם להעמידה לדין.

התזמון של הפרותיה של סולברג מגיע כשנורבגיה נמצאת בהכנות לקראת הבחירות שיערכו בחודש ספטמבר. אזרחים נורבגים רבים קראו לה להתפטר ברשתות החברתיות.

למעשה, סולברג לא נכחה באירוע שתוכנן ליום הולדתה באתר הסקי, בו בני משפחתה התאספו כדי לחגוג לה במסעדה - שכן היא נאלצה לגשת לקבל טיפול רפואי בבית חולים. אך ביום למחרת, היא שהתה עם כולם בביתה בהפרה נוספת של התקנות.

לאחר הדיווחים בתקשורת, סולברג פרסמה אמש התנצלות בחשבון הפייסבוק שלה על כך שהפרה את ההנחיות יחד עם משפחתה. "זה לא היה צריך לקרות. כמובן שהיה עלינו לעקוב אחר כל ההמלצות, כפי שביקשתי מכם לעשות", היא כתבה.

"אני חושבת במיוחד על כל אלו שנאלצו לבטל דברים שהם ציפו להם, יום הולדת עם חברים לכיתה, חגיגה עם חברים או כל דבר אחר שהוא חשוב. אני מבינה את כל אלו שכועסים ומאוכזבים מזה. עשיתי טעות ועל כך אני רוצה להגיד סליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully