וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר אוסטריה: לחלק ממדינות אירופה יש "חוזים סודיים" עם חברות החיסונים

סבסטיאן קורץ טוען כי חלק מהמדינות מקבלות מחברות החיסונים, בניגוד לכללי האיחוד, כמות מנות בהיקף גבוה ממדינות שאוכלוסייתן גדולה יותר. "יש סימנים למו"מ 'מתחת לשולחן' בין המדינות לחברות", אמר. באיחוד מכחישים ובאופוזיציה במדינה טוענים: זהו ספין

בווידאו: השר ההמונה על החיסונים בבריטניה מסיע דאגה מהמוטציה הברזילאית/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ רמז היום (שישי) כי ייתכן ומדינות באירופה חתמו על "חוזים סודיים" עם חברות חיסונים, במטרה לקבל מהן כמות חיסוני קורונה גדולה יותר מזו שהיו זכאים לה על פי כללי האיחוד האירופי. זאת, בניגוד לכללים הסכימו המדינות החברות באיחוד.

לפי כללי האיחוד האירופי, נקבע כי חלוקת החיסונים בקרב מדינות אירופה תתבסס על גודל אוכלוסייתן. למרות זאת, קורצץ טען כי לאחר השוואת נתוני הרכש הכוללים של החיסונים במדינות החברות, התברר כי "כמויות במשלוחים אינן תואמות את המכסות לנפש".

"יש סימנים המצביעים על 'בזארים' כביכול, שבהם התקיימו הסכמים נוספים בין המדינות החברות באיחוד לחברות התרופות", אמר קורץ, ונתן כמה דוגמאות לאי סדרים בחלוקת החיסונים. "למשל, מלטה תקבל פי שלושש יותר מנות לנפש מבולגריה עד סוף יולי", ציין קנצלר אוסטריה, "הולנד לא רק תקבל יותר מנות חיסון לנפש עד סוף יוני מאשר גרמניה, אלא כמעט פי שניים יותר מקרואטיה. זה עומד בסתירה ברורה עם המטרות הפוליטיות של האיחוד האירופי".

בתגובה לטענות שיצאו מווינה, אמר ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב כי הוא תומך ביוזמת הקנצלר האוסטרי "לבדיקה מדוקדקת של דרך המסירה וההפצה של החיסונים שהוזמנו על ידי הנציבות האירופית". בוריסוב, שאמר כי שוחח בטלפון עם קורץ היום, הוסיף כי "עלינו להמשיך להיות מאוחדים".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה במהלך מסע"ת בנושא התפשטות נגיף הקורונה בווינה 2 במרץ 2021. רויטרס
קורץ במהלך מסע"ת בנושא התפשטות הקורונה, שבוע שעבר/רויטרס

באיחוד האירופי דוחים טענות על "עסקאות בחדרי חדרים". דובר מטעם הנציבות האירופית אמר כי "מדינות החברות באיחוד עשויות להחליט שהן רוצות פחות חיסונים מהכמות שמגיעה להן, או יותר. זה נידון בין המדינות, ובעקבות תוצאות הדיונים, ייתכן שתהיה הסכמה על חלוקה מחדש של החיסונים על ידי החברות".

מדינות האיחוד האירופי ספגו אש לאחרונה בעקבות האטיות במבצע החיסונים שלהן, כשהמדינות מטילות את האשמה על בעיות אספקה מצד החברות. נכון לעכשיו, מדינות אירופה מפגרות מאחורי ארצות הברית, ישראל ובריטניה בשיעור המתחסנים במנה אחת לפחות.

באופוזיציה באוסטריה גינו את ה"ספין" של קורץ, שלדבריהם מגיע כדי להסיט את תשומת הלב מכך שממשלתו נמצאת ב"כאוס". "קורץ אפילו לא יודע שבכירי הממשל שלו מנהלים משא ומתן באיחוד האירופי", לעגו הסוציאל-דמוקרטים.

אוסטריה מחזיקה בסגנות הנשיאות בוועדת ההיגוי של האיחוד האירופי, שאמונה על תוכניות חלוקת החיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully