וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומאי הבכיר בישראל צייץ נגד רעיית ראש הממשלה - ומחק

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 22:00

אילן שילוח, מי שעומד בראש חברת הפרסום הגדולה בישראל, "מקאן", רמז בציוץ על "הסיבה האמיתית" לכאורה לאישפוזה של שרה נתניהו. מקץ כמה שעות מחק את הציוץ, אך ספג ביקורת נוקבת מהגולשים. זו לא הפעם הראשונה שבה שילוח מסתבך בגין התבטאות חריגה

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
הציוץ נמחק. שרה נתניהו/ראובן קסטרו

אילן שילוח, הבעלים של חברת הפרסום הגדולה בישראל, פרסם הבוקר (שישי) את הציוץ: "ניתוח תוספתן הוא פשוט וקצר ומשתחררים מקסימום אחרי לילה. אישפוז לאחר אירוע פסיכוטי דורש לפחות שבוע אישפוז עם תרופות פסיכיטריות לוריד".

שילוח לא ציין את הסיבה לציוץ, אך כמי שידוע בציוציו הבוטים נגד ראש הממשלה נתניהו ותומכיו, הגולשים לא היססו באשר לכיוון אליו רומז, לכאורה, שילוח.

אילן שילוח, מנכ"ל חברת הפרסום מקאן אריקסון. בית המשפט המחוזי בלוד.. ניב אהרונסון
"שבוע באישפוז". שילוח/ניב אהרונסון

עמית סגל: "ירדו לביבים"

לצד תגובות מריעות, היו לא מעט תגובות קשות, שהבולטת שבהן, שייכת לעיתונאי חדשות 12, עמית סגל, שצייץ בתגובה: "יום אחד יכתבו מחקרים על העידן הזה, שבו אנשים נורמטיביים, מנומסים, מוחאי כפיים בקונצרטים ירדו לביבים כאלה".

עמית סגל. הדס פרוש, פלאש 90
הגיב לציוץ. עמית סגל/פלאש 90, הדס פרוש

מקץ כמה שעות מחק שילוח את הציוץ המסעיר ובתגובה לציוץ של סגל, פרסמה בת זוגו של שילוח, שירה מרגלית, תגובה חצי-מתנצלת: "הציוץ שאתה מצייץ הוא מיותר ונמחק. ההערה על הביבים שמורה לכל יושבי הטוויטר לצערי. אף אחד פה לא צדיק, בריאות טובה ושבת שלום".

היסטוריה של ציוצים ותגובות

זו אינה הפעם הראשונה שבה שילוח מסתבך עקב הבעת עמדותיו הבוטות. בחודש נובמבר 2020, טען שילוח כי ההוראה לפעילי הליכוד שהתעמתו עם משפחה שכולה, ליד ביתה בקיסריה, "הגיעו מבלפור". בשנת 2014 אף הפסיקה חברת החשמל התקשרות מקצועית עם מקאן, לאחר ששילוב ביקר את יפתח רון טל בעקבות תשדיר פרסום (לא של משרדו) של חברת החשמל.

בשנת 2011 טען שילוח נגד חברת החדשות של ערוץ 2 ורמז כי אין סיכוי שתסקר באופן הוגן פרשה שבה הסתבכו האחים עופר שהחזיקו במניות הזכיינית "רשת".

ציוץ של אילן שילוח על הגברת שרה נתניהו. צילום מסך, צילום מסך
הציוץ שנמחק/צילום מסך, צילום מסך

חופש ביטוי בעירבון מוגבל

למרות עוד כמה הדים חריפים שעוררו התבטאויותיו, נדמה שהפרשה הזכורה ביותר הקשורה באילן שילוח ובחופש הביטוי, היא דווקא זו שבה עמד בצד השני: בשנת 2007 פיטר את שני המועסקים הבכירים ב"מקאן", בת זוגו שירה מרגלית ואורן פרנק, לאחר שמהתבטאויות פומביות שלהם השתמעה ביקורת נגד מפרסמים גדולים הנמנים על לקוחות משרד הפרסום. מרגלית, בת זוגו, שנחלצה היום להגנתו, הייתה אז בהיריון מתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully