וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף הפגינו באום אל-פחם ובקלנסווה: "המשטרה מתעסקת בדוחות במקום ברצח"

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 13:52

בשני המוקדים מחו המפגינים נגד הפשיעה בחברה הערבית ואוזלת היד של המשטרה, זה השבוע ה-10. בקלנסווה הביעו זעם על הרצח: "כל יום קורה פה משהו, הצעירים לא פוחדים מהשוטרים". מתחילת השנה נרצחו 26 אזרחים ערבים

בווידאו: החיסול הכפול בקלנסווה הוציא את התושבים לרחובות/צילום: שלומי גבאי

יותר מאלף בני אדם השתתפו היום (שישי) בהפגנות באום אל-פחם ובקלנסווה, בעקבות החיסול הכפול הלילה בו נורו למוות שני צעירים. ההפגנה השבועית באום אל-פחם התקיימה במחאה על גל האלימות והפשיעה במגזר ועל אוזלת היד של המשטרה. מדובר בשבוע העשירי ברציפות בו התקיימה ההפגנה בעיר. המפגינים התפזרו בתום ההפגנות, וכביש 65 נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

המפגינים באום אל-פחם נשאו כרזות בגנות הפשיעה והאלימות, בדגש על מוחמד עדס, בן ה-15 שנרצח בג'לג'וליה בשבוע שעבר. חלק מהמפגינים נשאו גם דגלי פלסטין. המשטרה חסמה במהלך ההפגנה את הרחוב המוביל לתחנת המשטרה בעיר. הפגנות נוספות צפויות להתקיים לאורך סוף השבוע גם ביישובים ערבים אחרים וגם במוצאי שבת בחיפה.

הפגנה בכיכר המרכזית בקלנסווה. שבוע עשירי להפגנות נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי. 19 במרץ 2021. שלומי גבאי
הפגנה בעקבות החיסול הכפול בעיר. קלנסווה, היום/שלומי גבאי

עבד, אחד המפגינים ותושב קלנסווה, אמר כי מצב הרוח בעיר קשה בעקבות אירוע הירי. "הכל פה זעם ועצבים עכשיו, יום מגעיל וקשה", אמר. "בכל יום יש במגזר הערבי פצצות ויריות. הם יודעים איפה יש נשקים, אבל המשטרה לא רוצה לעשות את העבודה שלה. למה המשטרה לא רודפת אחרי הרוצחים? הגענו לכל כך הרבה הרוגים מתחילת השנה. איפה שיש תחנת משטרה - יש יותר אלימות".

בנושא הצעירים שנורו הלילה, אמר עבד כי הוא "מכיר את המשפחות של הצעירים שנפגעו. זה היה סכסוך ונגמר ברצח". הוא הוסיף כי הוא מאמין שהצעירים במגזר לא מפחדים מהמשטרה. "השוטרים יודעים למי יש נשק ומי עבריין, אבל המשטרה בקלנסווה מסתובבת יום ולילה ומתעסקת בעבירות תנועה. הם רואים רצח ויריות ונותנים למישהו דוח על התעסקות בפלאפון בנהיגה. אם הקורבנות היו יהודים תוך 24 שעות היו יודעים מי הרוצח. המשטרה רוצה שיהרגו אחד את השני במגזר".

הפגנת מחאה לאחר רצח שני צעירים, קלנסווה, 19 במרץ 2021. שלומי גבאי
מפגינים חוסמים כבישים במהלך ההפגנה בקלנסווה, היום/שלומי גבאי
תפילה בכיכר המרכזית בקלנסווה. שבוע עשירי להפגנות נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי. 19 במרץ 2021. שלומי גבאי
תפילה בכיכר המרכזית בקלנסווה, היום/שלומי גבאי

באירוע הלילה בקלנסווה נורו למוות לית' נסרה בן ה-20 ומוחמד חטיב בן ה-22, ככל הנראה במהלך סכסוך בין עבריינים. הצוותים הרפואיים קבעו במקום את מותו של נסרה, ובבית החולים בילינסון בפתח תקווה מת מפצעיו חטיב - אחיינו של מנכ"ל עיריית קלנסווה אשרף חטיב, שניצל מניסיון חיסול לפני כמה ימים. צעיר שלישי מאושפז במצב בינוני בבית החולים, וצעיר רביעי נפצע קל ושוחרר לביתו. המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירה וסורקת אחר חשודים.

שלט שתלוי בקלנסווה. שבוע עשירי להפגנות נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי. 19 במרץ 2021. שלומי גבאי
שלט המציג את נתניהו בקלנסווה, היום/שלומי גבאי

האירוע בקלנסווה בא ברקע גל אלימות במגזר הערבי. בשבת, מוחמד איאד קסם בן ה-27 נורה למוות בטירה, ומותו הביא לשביתה כללית ביישוב. המשטרה עדיין חוקרת את המקרה. באותו שבוע נרצח נער בן 15 מג'לג'וליה, מוחמד עדס, שנורה למוות במועצה בעת שישב עם חברו בן ה-12 שנפצע קשה באירוע. מאות בני אדם הפגינו במחאה על מותו.

אתמול השתתפו כ-2,000 בני אדם בהפגנה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שנערכה בכיכר רבין בתל אביב. במחאה השתתפו מפגינים ערבים ויהודים וכן פוליטיקאים ובכירים בהנהגת החברה הערבית.

לפי נתוני מרכז אמאן, 26 איש נרצחו מתחילת השנה בחברה הערבית. במרכז ציינו כי בחודש ינואר נרצחו 14 איש, בפברואר שבעה בני אדם והחודש נרצחו כבר חמישה אנשים. לפי עמותת "יוזמות אברהם", 20 מנרצחים הם אזרחים שנהרגו בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, ושישה הם ערבים שאינם אזרחים. עוד מסרו כי 16 מהנרצחים היו עד גיל 30, וב-22 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. כמו כן, בשלושה מהמקרים היו מעורבים בירי שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully