וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 בני אדם הפגינו בת"א נגד הפשיעה בחברה הערבית: "נמנע את הקורבן הבא"

18.3.2021 / 21:26

בעצרת המחאה, שיזם פורום האמהות השכולות, הפגינו יהודים וערבים לצד פוליטיקאים. ווטפא ג'באלי, שאיבדה את בנה סעד: "אנחנו רק רוצות שלא יהיו אמהות נוספות שיצטרפו לשכול". יו"ר הרשימה המשותפת עודה: "לאף הורה לא מגיע לחיות בפחד מתמיד מדפיקה מפתיעה בדלת"

בווידאו: הפגנה למיגור הפשיעה ואלימות בחברה הערבית בכיכר רבין/צילום: יותם רונן

כ-2,000 בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בהפגנה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שנערכה בכיכר רבין בתל אביב. במחאה השתתפו מפגינים ערבים ויהודים וכן פוליטיקאים ובכירים בהנהגת החברה הערבית.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה נשא דברים באירוע ואמר כי "אנחנו ננצח את הפשיעה ואלימות, ונסלק את ארגוני הפשע מהחיים שלנו. הדור הצעיר שגדל כאן עוד ירגיש בטוח להסתובב ברחובות".

"אנחנו עומדים פה עם לב כואב וגב זקוף - החברה הערבית לא תעשה משא ומתן על הזכויות הבסיסיות ביותר שלנו", הוסיף עודה. "לא נסתפק בפחות משוויון מלא והיכולת לישון בשקט בלילה. לאף הורה לא מגיע לחיות בפחד מתמיד מדפיקה מפתיעה בדלת. אף מורה לא צריך להודיע לתלמידים שמעכשיו תמיד יהיה מקום בכיתה שיישאר ריק".

הפגת נגד האלימות הגואה בחברה הערבית. כיכר רבין, ת"א  18 במרץ 2021. איתן אלחדז, TPS
"נמנע את הקורבן הבא". אמהות שכולות בכיכר רבין, הערב/TPS, איתן אלחדז

ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שנאמה אף היא בהפגנה, אמרה כי "אנחנו, יהודים וערבים, אומרים ביחד: מדינת ישראל זקוקה לתכנית לאומית. זה לא עניין רק של ערבים, זו לא חצר אחורית. מדינת ישראל צריכה לשים את הנושא למעלה, כי כולנו - יהודים וערבים - לא בטוחים עד שאחרון הילדים, הגברים והנשים אינו בטוח".

הפגת נגד האלימות הגואה בחברה הערבית. כיכר רבין, ת"א  18 במרץ 2021. איתן אלחדז, TPS
מפגינים בכיכר רבין, הערב/TPS, איתן אלחדז
הפגת נגד האלימות הגואה בחברה הערבית. כיכר רבין, ת"א  18 במרץ 2021. איתן אלחדז, TPS
מפגינים בכיכר רבין, הערב/TPS, איתן אלחדז

את ההפגנה יזם פורום האמהות השכולות למען החיים בשיתוף ארגונים נוספים בהם ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי, ועד ראשי רשויות ערביות ויוזמות אברהם.

ווטפא ג'באלי, אחת האימהות המייסדות שאיבדה את בנה סעד הסבירה כי "אנחנו רק רוצות שלא יהיו אמהות נוספות שיצטרפו לשכול". מונה חליל, ששכלה את בנה חליל, הוסיפה כי "אנחנו כבר איבדנו את היקר לנו מכל. נגיע לכל מקום בארץ כדי למנוע את הקורבן הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully