וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתק את החשמל ופתח בירי: שני צעירים נרצחו בקלנסווה

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 10:52

על פי החשד, היורה שהיה מצוי בסכסוך עברייני עם השניים נכנס לביתם ובחסות החשיכה החל לירות. מותו של לית' נסרה נקבע במקום ומוחמד חטיב - אחיינו של מנכ"ל העירייה שנורה החודש - מת מפצעיו בביה"ח. צעיר נוסף מאושפז במצב בינוני. מתחילת השנה נרצחו 26 אזרחים ערבים

לית' נסרה, צעיר בן 20 שנורה למוות בקלנסווה. 19 במרץ 2021. ., אתר רשמי
נורה למוות בקלנסווה. לית' נסרה/אתר רשמי, .

שני צעירים נורו למוות הלילה (שישי) בקלנסווה, ככל הנראה במהלך סכסוך בין עבריינים. הצוותים הרפואיים קבעו במקום את מותו של לית' נסרה, בן ה-20, ובבית החולים בילינסון בפתח תקווה מת מפציו מוחמד חטיב בן ה-22 - אחיינו של מנכ"ל עיריית קלנסווה אשרף חטיב שניצל מניסיון חיסול לפני כמה ימים. צעיר שלישי מאושפז במצב בינוני בבית החולים, וצעיר רביעי נפצע קל ושוחרר לביתו. המשטרה פתחה בחקירה וסורקת אחר חשודים.

"הפצועים הובאו לתחנת מד"א ברכבים פרטיים כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם", סיפרו הפרמדיקים של מד"א, עלי נסראללה ונעמה קרמניאן. "מיד התחלנו בבדיקות רפואיות על מנת להעריך את מצבם והתחלנו בטיפול. אחד מהפצועים שהיה מחוסר הכרה פונה לבית החולים מאיר תוך כדי פעולות החייאה ושני הפצועים הנוספים פונו לבית החולים בילינסון, מצבו של אחד מהם הדרדר במהלך הפינוי והנשמנו אותו".

מוחמד חטיב, צעיר שנורה למוות בקלנסווה. 19 במרץ 2021. ., אתר רשמי
דודו ניצל מניסיון חיסול לפני ימים ספורים. מוחמד חטיב/אתר רשמי, .

ראש העיר קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, סיפר בשיחה עם וואלה כי "זה היה סכסוך זה שבוע" שהוביל לרצח. לדבריו, "אחד מהם, צעיר, נכנס בחמש בבוקר לתוך הבית שם ישבה חבורת צעירים ולפני שנכנס לחדר כיבה את האור והתחיל לירות ככה באופן פרטיזני".

"המצב במגזר יצא מגדר שליטה", מחה סלאמה. "הזעם והכעס והמתח וכל התנאים התנקזו במעגל אחד וזוהי התוצאה. כולנו אשמים בזה. זה מעגל מורכב מאוד, אי אפשר להפנות אצבע כלפי גורם אחד. ראשית התרבות, אינני מבין איך צעיר או מבוגר מחליט מי יחיה ומי ימות. מצד שני כל אחד אחראי על החינוך של ילדיו, מצד שלישי החוק עלה לשמיים אין אכיפה ואין עונשים. המדינה לא משקיעה מספיק במגזר. אי אפשר להאשים רק גורם אחד".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כתב בחשבון הטוויטר כי "רצח שני הצעירים בקלנסווה הלילה הוא תוצאה של אדישות הממשלה והמשטרה, והפקרת התושבים בידי ארגוני פשע. כשעוברים לסדר היום על נסיון רצח של מנכ"ל העירייה, הפושעים מקבלים את המסר שחיי התושבים מותרים".

26 נרצחים מתחילת השנה

האירוע בא ברקע גל אלימות במגזר הערבי. בשבת, מוחמד איאד קסם בן ה-27 נורה למוות בטירה, ומותו הביא לשביתה כללית ביישוב. המשטרה עדיין חוקרת את המקרה. באותו שבוע נרצח נער בן 15 מג'לג'וליה, מוחמד עדס, שנורה למוות במועצה בעת שישב עם חברו בן ה-12 שנפצע קשה באירוע. מאות בני אדם הפגינו במחאה על מותו.

לפי נתוני מרכז אמאן, 26 איש נרצחו מתחילת השנה בחברה הערבית. במרכז ציינו כי בחודש ינואר נרצחו 14 איש, בפברואר שבעה בני אדם והחודש נרצחו כבר חמישה אנשים. לפי עמותת "יוזמות אברהם", 20 מנרצחים הם אזרחים שנהרגו בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, ושישה הם ערבים שאינם אזרחים. עוד מסרו כי 16 מהנרצחים היו עד גיל 30, וב-22 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. כמו כן, ב-3 מהמקרים היו מעורבים בירי שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully