וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בפגישה הראשונה בין ממשל ביידן וסין: "בייג'ינג מאיימת על הסדר העולמי"

השיחות בין נציגי המדינות באלסקה הפכו מתוחות עוד בטרם החלו. בנאום הפתיחה, בלינקן תקף את מדיניותה של סין בהונג קונג ובמחנות האויגורים, ונענה כי שחורים "נטבחים" בארה"ב. גורם בכיר בוושינגטון: "הם הפרו את הסיכום בינינו". הפגישות בין הצדדים יתקיימו לאורך יומיים

בווידאו: אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארצות הברית/צילום: רויטרס

ארצות הברית וסין החליפו האשמות הלילה (שישי) במסגרת הפגישה הרשמית הראשונה בין ממשל ביידן לבייג'ינג, שנערכה באלסקה. בנאום הפתיחה, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מתח ביקורת על פעולותיה של סין, ומקבילו וואנג יי השיב כי מדינתו לא תסבול התערבות בענייניה. בהמשך האשימו בוושינגטון את בייג'ינג בהפרת הסיכום על אורך הנאומים. הפגישות בין הצדדים יתקיימו לאורך יומיים.

"אנחנו נדון בדאגה שלנו מפעולותיה של סין, בהן בשינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן, מתקפות סייבר על ארצות הברית וכפייה כלכלית על בעלות בריתנו", אמר בלינקן לנציגים הסינים. "כל אחת מהפעולות אלה מאיימות על הסדר העולמי".

הדיפלומט הסיני הבכיר יאנג ג'יצ'י נאם אחריו במשך 15 דקות, והבהיר כי שינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן הן חלק בלתי נפרד מסין. "ארצות הברית משתמשת בכוחה הצבאי והכלכלי בשביל לשפוט ולדכא מדינות אחרות", אמר. הוא האשים כי "שחורים נטבחים בארצות הברית", ושזכויות האדם במדינה נמצאות בנקודת שפל.

פגישה רשמית ראשונה בין ממשל ביידן לסין, אלסקה, ארצות הברית, 19 במרץ 2021. רויטרס
האשמות הדדיות. המפגש באלסקה/רויטרס

שר החוץ הסיני הוסיף כי העובדה שארצות הברית הכריזה על סנקציות חדשות לפני הגעתם "אינה מהווה קבלת פנים ראויה". הוא הבהיר כי "ארצות הברית צריכה להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של סין".

היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, ג'ייק סאליבן, השיב כי מדינתו אינה מחפשת עימות עם סין, אך כי היא "תעמוד על עקרונותיה עבור אזרחינו וחברינו".

הנאומים, שנמשכים בדרך כלל דקות ספורות במעמדים מסוג זה, ארכו יותר משעה, והצדדים לא הצליחו להסכים על הזמן בו יעזבו העיתונאים את החדר. לאחר מכן, גורם בכיר בממשל האמריקני אמר כי סין הפרה את הסיכום בין המדינות, שקבע כי הנאומים יהיו באורך של שתי דקות בלבד.

"נראה שהמשלחת הסינית באה בשביל לעשות רעש, ומתמקדת במחוות תאטרליות ודרמטיות במקום בתוכן", אמר הגורם לכתבים באלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully