וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך עבודות כפייה, סין מנסה לצמצם את אוכלוסיית האויגורים

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 14:13

דוח שחובר באוניברסיטה סינית ופורסם בשוגג לפני שהוסר, חשף כי בני המיעוט המוסלמי מועברים לעבודות כפייה גם כדי למחוק את זהותם: "תנו להם לשנות את החשיבה וההבנה שלהם בהדרגה". בייג'ינג מכחישה את הטענות לרצח עם, ואומרת כי זה חלק ממאבקה בעוני והקיצוניות

בווידאו: סין מוחה נגד חוק האויגורים שעבר בקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

עבודות הכפייה במחוז שינג'יאנג שבסין נועדו, בין היתר, לצמצם את צפיפות האוכלוסין של המיעוט האויגורי המוסלמי - כך לפי מחקר סיני, שפורסם בשוגג באינטרנט. המחקר, שחיברו אנשי אקדמיה מאוניברסיטת נאנקאי, הורד מהרשת באמצע השנה שעברה, אבל עותק שלו הגיע לידי החוקר אדריאן זנץ. זאת עדות נוספת לרדיפת המיעוט בידי המשטר הקומוניסטי, שמוגדר על ידי כמה מדינות בתור רצח עם.

ממשלת סין מכחישה שהיא משעבדת את האויגורים לעבודות כפייה, וטוענת שהן נעשות באופן וולונטרי כחלק ממאבקה למיגור העוני. עם זאת, לפי הדוח, העברת העובדים האויגורים לא רק אמורה "להפחית את צפיפות האוכלוסייה האויגורית בשינג'יאנג" אלא גם בהטמעתם בחברה. "תנו להם לשנות את החשיבה וההבנה שלהם בהדרגה, ולשנות את הערכים ודרך החשיבה שלהם דרך שינוי הסביבה ודרך עבודה", נכתב בדוח.

הדוח המליץ לממשלה להרחיב את התכניות למחוזות שבמרכז ומזרח סין "כדי לעמוד בדרישות העבודה". המומחים הדגישו כי התכניות "וולונטריות", אבל הם גם סיפקו מידע סותר, כולל יעדים ליצוא עובדים ואת הצורך באנשי אבטחה בצוותים לאיתור עובדים.

הפגנה נגד סין על רדיפת האויגורים באיסטנבול, טורקיה, 26 בפברואר 2021. AP
הפגנה נגד רדיפת האויגורים באיסטנבול, בחודש שעבר/AP

בנוסף לכך, הדוח רמז כי הרשויות הלכו רחוק מדי בדיכוי בשינג'יאנג, מה שהקשה על קליטת עובדים אויגורים במחוזות אחרים מתוך "שיקולים ביטחוניים". המחברים אמרו כי זה "מכשול משמעותי" בפני מטרותיה של המדינה, וכי רק מיעוט מקרב האוכלוסייה השתתפו במהומות אלימות במחוז בשנים עברו. אלו נשלחו ל"מחנות חינוך והכשרה", התיאור הרשמי של סין לרשת מחנות המעצר במחוז.

"אין להתייחס לכל האוכלוסייה האויגורית כאל פורעת חוק", נכתב. "יש לכך השלכות הרות גורל על היציבות ארוכת הטווח של שינג'יאנג".

ארין פארל רוזנברג, לשעבר יועצת בכירה במוזיאון לזכר השואה בארצות הברית, אמרה כי בחינת הדוח וחומרים נוספים מבססת את המסקנה שעבודות הכפייה בשינג'יאנג עולות בקנה אחד עם פשעים נגד האנושות.

סין אמרה כי הדוח "משקף רק את עמדתו האישית של המחבר ושרוב התכנים שלו אינם תואמים את העובדות".

בייג'ינג מכחישה את העדויות והדיווחים על מעשי הזוועות בשינג'יאנג, כולל החזקתם של כמיליון מוסלמים במחנות מעצר, עיקור נשים, הרס אתרי תרבות ודת ומעקבים נרחבים. היא טוענת שהמחנות נועדו לספק הכשרה נגד קיצוניות אסלאמית, ובשבועות האחרונים גורמים בכירים תקפו בפומבי נשים אויגוריות שתיארו את מה שעברו.

סין אמרה אתמול כי היא מתקיימות שיחות על ביקור של נציבת זכויות האדם של האו"ם, מישל בצ'לט, בשינג'יאנג, אך שלא יהיה במטרה לגנות את המדיניות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully