וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעור רוצח נועה אייל: "אשמתו זועקת"

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 14:55

ביהמ"ש החליט להשאיר על כנו את עונש המאסר עולם שנגזר על דניאל נחמני, שהורשע ברצח הנערה ב-1998. השופטים דחו את טענותיו כי דגימת ה-DNA הושגה באופן לא חוקי, ואמרו: "אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעיה האחרונים"

נועה אייל. באדיבות המשפחה
"עברה תופת ברגעי חייה האחרונים". נועה אייל/באדיבות המשפחה

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הערעור שהגיש דניאל נחמני על הרשעתו ברצח הנערה נועה אייל בשנת 1998, וכן השאיר את העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי עליו על כנו. על נחמני נגזר מאסר עולם ו-16 שנות מאסר בפועל.

הרצח פוענח בשנת 2014. בית המשפט ציין בהחלטה כי "אשמתו של המערער זועקת מההצטברות הראייתית" וכן כי "אין בכוחן של מילים לתאר את התופת שהעביר המערער את המנוחה ברגעי חייה האחרונים".

השופטים יצחק עמית, דפנה ברק ארז ועפר גרוסקופף דחו את הטענות של נחמני כי דגימת ה-DNA הושגה באופן לא חוקי וכן קבעו כי למשטרה היתה סמכות לבצע חיפוש משפחתי במאגר. כמו כן, נדחו טענותיו למחדלים במסגרת הטיפול במעבדה.

"המדע צריך ליהנות מחירות פעולה רחבה; פעולת המשפט להגבלת השימוש בטכנולוגיות חדשות צריכה להיות זהירה ומאפשרת. עליה להתבסס על נתונים וניסיון שהצטברו בעקבות יישום ושימוש בעולם המעשה, ולא על עכבות קמאיים, פחדים ערטילאיים וחשדנות בחדשנות", ציין השופט עמית.

רצח נועה אייל | ערור על עונשו של דניאל נחמני. בית משפט עליון, ירושלים, 22 באוקטובר 2020. רוני כנפו
מאסר עולם ו-16 שנות מאסר בפועל. דניאל נחמני/רוני כנפו

בפרקליטות הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט והוסיפו כי הם מבקשים לחזק את בני משפחתה של נועה אייל אשר הומתה באופן אכזרי בפברואר 1998. "בני המשפחה נותרו במשך שנים ארוכות עם פצע פתוח כשהם מודעים לסבל האיום שעבר על יקירתם ועל הדרך המזעזעת בה הומתה, אך לא מסוגלים 'לסגור את המעגל'. הטראומה טלטלה גם את יושבי ירושלים ואת כלל הציבור במדינת ישראל. לאחר למעלה מ-16 שנים קיבל הזדון שם ופנים, ובמהלך המשפט שנוהל בשנים שלאחר מכן, הוכח מעבר לכל ספק מיהו איש הזדון שביצע את מעשה הזוועה. עתה, בחלוף 23 שנים מאותו ליל בלהות, הגיעה העת 'לסגור את המעגל' ולתת למשפחה למצוא מעט מזור." אמרו.

הרצח פוענח ב-2014

הרצח התרחש לפני 21 שנים, כשהנערה בת ה-17 המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה בשכונת רמות שבירושלים. ב-2019 ניתן גזר הדין של נחמני, בו השופטים קבעו כי מדובר ברצח חריג בחומרתו, כך שלא יהיה ניתן להפחית בעונש. כמו כן, נגזרו על נחמני פיצויים של 258 אלף שקלים למשפחתה.

על פי פסק הדין, נחמני עצר את רכבו סמוך לתחנה בה המתינה נועה, ולאחר זמן מה היא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש ונסע לשביל בתוך יער רמות, שם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו ולאחר מכן רצח אותה באכזריות. בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק מעבירת האונס. בפרקליטות ביקשו עונש חמור ותיארו את הרצח כ"חריג בחומרתו".

רצח אייל פוענח רק באוקטובר 2014, בעקבות שימוש בטכנולוגיה המאפשרת לאתר נאשמים באמצעות דגימות DNA של קרובי משפחתם. אחד השמות שעלה בעקבות השוואת הדגימות בזירה לאלו הקיימות במאגר היה שם אביו של נחמני. לאחר בדיקה התגלה כי בעברו של הבן, דניאל, רשומות עבירות מין בקטינות. המשטרה פתחה בחקירה סמויה והחלה לעקוב אחר נחמני ללא ידיעתו. בסופו של דבר, אותרה דגימת DNA שנלקחה מיריקה של נחמני סמוך למוסך בו הוא עבד כחשמלאי רכב.

החשד נגד נחמני התחזק לאחר שעלה מהחקירה כי בעת הרצח הייתה ברשותו מכונית "רנו" משנת 1985 - עובדה התואמת לעדותו של נהג מונית שראה את אייל עולה למכונית מסוג זה בליל הרצח. בנוסף לכך, הבלשים בדקו מחדש איכוני טלפונים סלולריים שבוצעו ב-1998, והתאימו אותם לפרופיל של חשודים פוטנציאלים. כששלפו הבלשים את איכון הטלפון הסלולרי של נחמני, גילו כי היה בליל הרצח בשעה 23:55 בכיכר הדווידקה, ממנה נאספה אייל לפני שנעלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully