וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טנזניה, שהכחיש את הקורונה ונעלם במשך שבועות, מת בגיל 61

סגנית הנשיאה הודיעה כי מגופולי מת מסיבוכים בלבו, מבלי להתייחס לשמועות על כך שנדבק בווירוס שבו זלזל. היא אמורה להחליף אותו עד שארית הכהונה, והודיעה על 14 ימי אבל במדינה

בווידאו: אחרי שבועיים של היעדרות: נשיא טנזניה ג'ון מגופולי הלך לעולמו ממחלת לב/רויטרס

נשיא טנזניה, ג'ון מגופולי, מת בגיל 61 - כך הודיעה אתמול (רביעי) סגניתו, סמיה סולוהו חסן בנאום לאומה. לדבריה, הוא מת מסיבוכים בלבו בבית חולים בדאר א-סלאם. לפי החוקה, היא תהיה הנשיאה החדשה למשך שארית הכהונה, שרק החלה בשנה שעברה.

מגופולי לא נראה בפומבי במשך יותר משבועיים, ושמועות נפוצו על בריאותו. בכירים באופוזיציה אמרו בשבוע שעבר כי הוא נדבק בנגיף הקורונה, אך הדבר לא אושר. נשיא טנזניה היה מהמנהיגים הבולטים באפריקה שהטילו ספק ביומה של המגיפה, וקרא לתפילות ולצמחי מרפא כדי להתמודד עמו.

"בצער עמוק אני מודיעה לכם שאיבדנו את מנהיגנו האמיץ, נשיא הרפובליקה של טנזניה, ג'ון פומבה מגופולי," אמרה סגנית הנשיאה. היא הכריזה על 14 ימי אבל והורדת דגלי הלאום לחצי התורן.

עיתונים בקניה מדווחים על מותו של נשיא טנזניה ג'ון מגופולי, 18 במרץ 2021. AP
"איבדנו את מנהיגנו האמיץ". עיתונים בקניה מדווחים על מותו של מגופולי/AP

מגופולי נראה לאחרונה בציבור ב-27 בפברואר, אבל בכירים בממשלה התעקשו שהוא חי ובריא, וממשיך לעבוד כרגיל. הרשויות אף עצרו כמה אנשים על "הפצת שמועות" נגד באופוזיציה, לעומת זאת, אמרו כי הוא מטופל בבית חולים בקניה אחרי שפיתח מחלה קשה מהנגיף.

הנשיא הכריז על טנזניה בתור "נקייה מקורונה" ביוני האחרון. הוא לעג למסיכות, הטיל ספק בבדיקות והקניט מדינות שכנות שהטיל הגבלות לבלימת התפשטות הנגיף. טנזניה לא פרסמה מידע על התחלואה בשטחה מאז מאי, והממשלה סירבה לרכוש חיסונים נגד קורונה.

עוד בוואלה!

הכסף הסיני בפנים, ההומואים בחוץ: ה"בולדוזר" שמשנה את טנזניה

לכתבה המלאה
סגנית נשיא טנזניה סמיה סולוהו חסן בסיור במחוז טנגה, 16 במרץ 2021. AP
האישה הראשונה בתפקיד. סגנית נשיא טנזניה, שלשום/AP

מגופולי נבחר לתפקיד באוקטובר 2015, וזכה בכהונה שנייה בשנה שעברה אחרי בחירות שנויות במחלוקת. הוא זכה לשבחים על מלחמתו בשחיתות ועל פיתוח התשתיות במדינה, כמו מסילות רכבת המחברות אותה אל שכנותיה וסלילת כבישים ארוכים, אולם הוא הואשם במקביל בדיכוי יריביו וצמצום חופש הביטוי.

התושבים במדינה המזרח אפריקנית הגיבו בצער ובהלם למשמע הידיעות על מותו של מגופולי, שהיה קתולי אדוק.

"הוא עזר לאנשים בצורה כזו או אחרת", אמר ג'וזף פטרו לרשת BBC, שתיאר אותו בתור מנהיג "דואג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully