וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק אסון המעלית נסגר: "לא נמצא גורם שניתן לייחס לו רשלנות פלילית"

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 20:58

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה למשפחותיהם של דין שושני וסתיו הררי, שטבעו למוות במעלית בחניון ביתם בינואר 2020 על סגירת התיק. "לא ניתן היה לקבוע שאפשר היה למנוע את התוצאה הטראגית". אביו של שושני: "הדברים שנאמרו לנו בפרקליטות לא נכונים במלואם, נפעל בהתאם"

בווידאו: מחדל אסון הטביעה בתל אביב/צילום: דנה ירקצי, דוברות כבאות והצלה, עריכה: אסף דרורי

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) למשפחותיהם של דין שושני וסתיו הררי, שטבעו למוות במעלית בחניון ביתם בינואר 2020 על סגירת התיק בעניינם. מהפרקליטות נמסר כי "לאחר בחינת כלל הראיות בתיק החקירה, הוחלט לסגור אותו, מאחר שלא נמצא אדם, גורם או רשות אשר ניתן לייחס להם רשלנות ברף הנדרש במשפט הפלילי, שהביאה למותם".

אביו של דין, ציון שושני הגיב על החלטת הפרקליטות ואמר לוואלה!: "יצאתי משם לפני 10 דקות ולא גיבשתי דעה אישית על העניין. יש לנו עורכי דין שמטפלים בזה, שמענו את טענותיהם ונגיב בהתאם. אנחנו לא חושבים שמה שהם אמרו נכון לגמרי ובהתאם לזה נפעל".

עורך דינם של משפחת הררי, עו"ד קובי קפלנסקי, אמר בתגובה להודעה כי ""המשפחות קיבלו בצער את החלטת הפרקליטות לפיה אין כביכול אשמים בפלילים באסון הנורא בו סתיו ודין ז"ל קיפחו את חייהם. המשפחות נדהמות מהעובדה, שבדיקת המשטרה התמקדה רק בחלק מצומצם מהשתלשלות האירועים שהובילה לאסון והזניחה לחלוטין היבטים משעותיים שלו, שלא נבדקו ולא נחקרו כלל, כמו כישלון מערך הניקוז העירוני, שהוא שורש האסון. המשפחות דרשו לקבל את חומרי החקירה כדי לשקול הגשת ערר ובקשתם נענתה בחיוב. בד-בבד, להערכת המשפחות, הראיות המצויות בידיהן יובילו למיצוי אחריותם של כלל הגורמים שהתרשלו וגרמו למותם של סתיו ודין ז"ל, הן בפן הפלילי ובוודאי שבפן האזרחי"

בימים אלו הוציאה המשפחה ספר לזכרה של הררי, "סתיו - ילדה עם לב של זהב", שכל הכנסותיו מועברות לעמותת "מחוברים לחיים", הפועלת למען ילדי החינוך המיוחד.

דין שושני וסתיו הררי הצעירים שטבעו למוות בהצפת המעלית בשכונת התקווה, תל אביב, 4 בינואר 2019. באדיבות המשפחה
שושני והררי/באדיבות המשפחה
ספר לזכרם של סתיו הררי ובן זוגה דין שושני. באדיבות המשפחה
הספר שהוציאה משפחתה של סתיו הררי לזכרה/באדיבות המשפחה

שושני והררי בני ה-25 טבעו למוות בבניין שבו התגוררו בשכונת התקווה בתל אביב. השניים נתקעו במעלית, לאחר שזו שנלכדה בחניון הבניין שמתחת לפני הקרקע וחולצו בידי כוחות הכיבוי כשהם ללא רוח חיים.

במסגרת חקירת המשטרה נגבו הודעות, התקבלו חוות דעת מומחים בתחומים שונים ודוחות בדיקה רבים. מהפרקליטות נמסר כי "לאחר חקירה מעמיקה ולאחר בחינה מדוקדקת של ממצאי החקירה, הגיעה הפרקליטות למסקנה שלא נמצאה אינדיקציה לכשלים או לרשלנות בהיבטים שנבחנו". עוד נכתב כי "חוות דעת המומחה שבחנה את תכנון הבניין ואופן ביצועו, לא העלתה ליקויים או כשלים בבניין או בחניון. מסקנה דומה עולה מעדויות שנמסרו על ידי בעל הבניין ובעלי המקצוע, שתכננו ובנו את הבניין".

בנוסף, נחקר טכנאי המעליות של חברת המעליות שהתקינה את המעלית בבניין ואחראית על תקינותה השוטפת, וכן נתקבלה חוות דעת מומחה בנוגע להפעלת המעלית בשגרה ובשעת חירום ולתקני הבטיחות המחייבים במעליות בישראל. גם על פי חוות דעת זו, לא נמצא כשל או רשלנות בהתנהלות חברת המעליות או מי מטעמה. במסגרת החקירה נבחן גם התפקוד של כוחות ההצלה ואופן הדיווח להם.

סתיו הררי ובן זוגה דין שושני. באדיבות המשפחה
טבעו למוות במעלית הבניין. הררי ושושני/באדיבות המשפחה
חניון הבניין בשכונת התקווה שהוצף אתמול, בו נהרגו 2 צעירים, 4 בינואר 2019. אריסון אנלר, אתר רשמי
הבניין שבו אירע האסון/אתר רשמי, אריסון אנלר

בפרקליטות הוסיפו כי "תחזית מזג האוויר שנשלחה לכוחות הביטחון וההצלה ביום האירוע חזתה כמות משקעים שבין 35-50 מ"מ גשם ליום בתל אביב. בפועל, בשעות הצהריים נמדדה כמות של 100 מ"מ בשעה. בשל מזג האוויר החריג באותו היום, התקבלו אלפי פניות במוקדים של כוחות הביטחון וההצלה וכלל הכוחות עסקו באירועים מצילי חיים. על רקע נתונים חריגים אלו ובשל מורכבות החילוץ ביום האירוע, לא ניתן היה לקבוע שניתן היה למנוע את התוצאה הטראגית, ולהגיש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully