וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף המבצעים במשטרה פורש, שלושה מועמדים להחליפו בתפקיד

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 20:19

ניצב אמנון אלקלעי הודיע על סיום תפקידו והמפכ"ל שבתאי ימנה בקרוב ניצב חדש שיעמוד בראש האגף שאחראי על הפעלת כוחות השיטור ברחבי הארץ. המועמד המוביל לתפקיד הוא תת ניצב נתן בוזנה, שכיהן בתפקידו האחרון כסגן מפקד מחוז ש"י

בווידאו: טקס הענקת דרגות למפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי/צילום: דוברות משטרת ישראל

ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אמנון אלקלעי הודיע אתמול (שלישי) על פרישתו ממשטרת ישראל, לאחר 32 שנות שירות. אגף המבצעים מונה כ-500 קצינים ושוטרים והוא אמון על הפעלת כוחות השיטור ברחבי הארץ בשגרה ובחירום. התחומים העיקריים הנמצאים באחריות האגף הם בניית כוחה של המשטרה בתחום ביטחון הפנים והסדר הציבורי; הכנת המשטרה להתמודדות עם תרחישים בתחום המבצעי בשגרה ובחרום; והנחיית יחידות השטח בתחום הביטחון, איכות חיים והשירות. ישנם שלושה מועמדים להחליף את אלקלעי בתפקיד ולעלות לדרגת ניצב - סגן מפקד מחוז ש"י תנ"צ נתן בוזנה, שנחשב למועמד המוביל, וכן סגן מפקד מחוז תל אביב תנ"צ חיים בלומנפלד והמזכיר הביטחוני לשר לביטחון פנים תנ"צ אלי כזרי.

תת ניצב נתן בוזנה, 56, אב לשלושה, יליד בית שמש המתגורר בראשון לציון שימש בתפקידו האחרון כסגן מפקד מחוז ש"י. תנ"צ בוזנה בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני מדעי החברה ובטחון לאומי באוניברסיטת חיפה. הוא התגייס למשטרה ב-1984 כחבלן משטרתי וכיהן בהמשך כמפקד מרחב נגב, מפקד מרחב איילון וראש מחלקת חבלה של משטרת ישראל. במסגרת תפקידיו היה אמון על הלחימה בפשיעה במגזר הבדואי, טיפול בארגוני פשיעה, ביניהם של העבריין ניבי זגורי, ופענוח רצח דבורה קורקוס עת שימש מפקד מרחב נגב. תנ"צ בוזנה נחשב לאחד הקצינים המוערכים והמנוסים במשטרת ישראל, ובעל סיכויים גבוהים לקבל דרגת ניצב ולהחליף את אלקלעי בפיקוד על אגף המבצעים.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בכביש 5
ברקע כניסתו של העוצר הלילי. ראובן קסטרו
ימנה בקרוב ניצב חדש לאחד התפקידים החשובים במשטרת ישראל. המפכ"ל קובי שבתאי/ראובן קסטרו

מועמד נוסף הוא תנ"צ חיים בלומנפלד, שב-2014 מונה לעוזרו של המפכ"ל יוחנן דנינו וכיום מכהן כסגן מפקד מחוז תל אביב. תנ"צ בלומנפלד בעל תואר ראשון כללי מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במנהל עסקים, ובוגר תוכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר. הוא התגייס למשטרה בשנת 1992 וכעבור כשנתיים מונה לקצין אגף קהילה ומשמר אזרחי בתחנת רמלה. בין היתר שירת באגף המבצעים ובאגף התנועה כראש לשכת ראש אגף התנועה. בין 2008-2010 פיקד על תחנת אשקלון במחוז הדרומי, לאחר מכן שימש סגן מפקד מרחב ציון ומרחב מוריה במחוז ירושלים.

המועמד השלישי לתפקיד הוא תנ"צ אלי כזרי, נשוי ואב לארבעה. בסבב המינויים האחרון שערך המפכ"ל קובי שבתאי כזרי לא קודם בדרגה, אך הועבר לתפקיד המזכיר הביטחוני לשר לביטחון פנים וגם הוא בעל סיכוי להתקדם לדרגת ניצב ולפקד על אגף המבצעים. תנ"צ כזרי התגייס למשטרה ב-1989. הוא שירת בתפקידי מודיעין ובילוש ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. ב-2005 מונה למפקד תחנת הראל במחוז ירושלים, ב-2009 מונה למפקדה הראשון של תחנת לב הבירה. בספטמבר 2013 מונה מפקד מרחב לכיש במחוז הדרומי, כעבור כשלוש שנים מונה למפקד מרחב ציון במחוז ירושלים וב-2018 מונה לסגן מפקד מחוז ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully