וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה במשטרה החשודה בפלילים מונתה לסגנית מפקד מנהלת הקורונה

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 12:19

נציב הביקורת על מערך התביעה מצא באוגוסט האחרון כי ניצב-משנה שרית פיליפסון הסתירה במכוון עובדות מהותיות בתיק שנגע לסוגיית אמינות מצלמות מהירות, והמליץ לפתוח בחקירה. מאז, טרם התקבלה החלטה בעניינה וכעת במשטרה החליטו לא להמתין עוד. מינויה טעון את אישור אוחנה

סנ"צ שרית פיליפסון 7 בנובמבר 2018. יואב איתיאל
מינויה טעון את אישור השר אוחנה. פיליפסון/יואב איתיאל

ניצב-משנה שרית פיליפסון, לשעבר ראש מחלקת תביעות תעבורה במשטרה שחשודה בשיבוש הליכי משפט ואי-מילוי חובה רשמית בשל התנהלותה בתיק שנגע לסוגיית אמינות מצלמות המהירות מסוג א3, שובצה לתפקיד סגנית מפקד מנהלת הקורונה.

במשטרה הכריזו אתמול (שני) על סבב מינויים נרחב בדרגת ניצב-המשנה, ובין המינויים שטעונים את אישור השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה נמצא גם שמה של נצ"מ פיליפסון כמועמדת מומלצת מטעם המשטרה לקידום לתפקיד רוחב.

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
מצא כי פיליפסון והתובע הסתירות במכוון עובדות מהותיות בתיק. רוזן/דרור עינב

מי שהמליץ על חקירתה של נצ"מ פיליפסון באוגוסט 2020 הוא נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, שבחן תלונה בנושא שהוגשה בידי עו"ד פיני פישלר ותומר גנון. רוזן מצא כי פיליפסון והתובע הסתירו במכוון עובדות מהותיות בתיק מהצד השני ומבית המשפט, והמליץ להדיח את פיליפסון ולפתוח בחקירה נגדה ונגד בכיר נוסף במשטרה.

המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, הורתה אז לפתוח בחקירה פלילית. אולם מאז טרם התקבלה החלטה בעניינה של פילפסון. במשטרה החליטו שלא להמתין עוד ולשבץ אותה מחדש.

רוזן ביקר את התביעה המשטרתית וכתב כי "מדובר בהסתרה מכוונת של חומר חקירה מהותי, הנושא עמו מידע שיש בו לכאורה כדי למוטט את כתב האישום, כפי שאכן קרה (...) תיאור העובדות כאן חושף התנהלות קשה ופגומה של התביעה המשטרתית". בהמשך, נכתב בהחלטה, כי התובע המשטרתי טען בדיון בבית המשפט כי גם הבאת נציגים מהולנד לא תוכל לשפוך אור על עדותו של נציג מכון התקנים. על פי רוזן, הצהרה זו ניתנה אף שברור שהבאת נציגים מהולנד לעדות הייתה חושפת כי כלל לא נערכו שם ניסויים, ובוודאי שלא השתתף בהם שום נציג של מכון התקנים.

עוד בוואלה!

"הסתירה עובדות על מצלמות המהירות": המלצה לחקור בכירה במשטרה

לכתבה המלאה

המשטרה: "נוכח השיהוי הרב בהחלטה נוצר צורך לשבצה"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בעקבות המקרה הקצינה הועברה מהתפקיד הפיקודי שבו שירתה לפני למעלה משנתיים. נוכח השיהוי הרב בהחלטה כלשהי בעניינה מצד הגוף החוקר, נוצר צורך לשבצה בתפקיד בתקן קבוע. במסגרת סבב המינויים במשטרה הוחלט לשבץ את הקצינה בתפקיד רוחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully