וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים יוכלו להיכנס לסין - אך רק אם קיבלו את החיסון שלה נגד קורונה

בייג'ינג מחדשת את שירותי הוויזות עם כ-20 מדינות, בהן ארה"ב וישראל, אך ברובן כלל לא אושר לשימוש אחד מהחיסונים הסיניים נגד קורונה. בסין מכחישים שהמהלך נועד לדחוף מדינות נוספות לאשר את הפיתוחים שלה, שזוכים כעת להכרה אחרי ספקות רבות בתחילה

בווידאו: בייג'ינג החלה לחסן נגד קורונה מבוגרים מעל גיל 60/צילום: רויטרס

סין פותחת את שעריה לאזרחים זרים מכ-20 מדינות - אך רק אם הם חוסנו נגד נגיף הקורונה בחיסון מתוצרת מקומית. המהלך מעורר תהיות סביב המניע שמאחורי הדרישה הזו, לאור העובדה שהחיסונים הסינים לא אושרו באותן מדינות, בהן ארצות הברית וישראל.

בייג'ינג אסרה את מרבית הטיסות לשטחה במהלך המגיפה, וחידושן הכרחי להתאוששותה של סין ושל הכלכלה העולמית. מדינות רבות דנות ביצירת בועות טיסות ביניהן או דרכונים ירוקים שיזכו להכרה הדדית, לאור התקדמות מבצעי החיסונים. בין המדינות שאזרחיהן יוכלו להגיע לסין הן ארצות הברית, ישראל, אוסטרליה, הודו, עיראק, תאילנד, פקיסטן והפיליפינים, אך ברבות מהן אושרו לשימוש רק חיסונים מתוצרת מערבית. בנוסף לכך, על כל הבאים לסין לעבור בדיקות קורונה ולהיכנס לתקופת בידוד.

איש צוות בריאות מחזיק במנת חיסון נגד קורונה של Sinovac בבנגקוק, תאילנד, 17 במרץ 2021. רויטרס
דיפלומטיית חיסונים סינית. מנת חיסון של Sinovac בבנגקוק, היום/רויטרס

בין המדינות שמשתמשות בחיסונים סיניים הן הפיליפינים, תאילנד ועיראק. אחרי ביקורת וחדשנות מוקדמת ביחס לחיסונים שפיתחה סין בשל מחסור במידע מהניסויים, יש כעת הסכמה נרחבת יותר בנוגע לשימוש בהם, על אף הפערים הגדולים בין שיעורי היעילות המדווחים שלהם.

סין אישרה עד היום חמישה חיסונים לאוכלוסייה הכללית או לשימוש חירום, ושלושה מהם הופצו למדינות אחרות דרך עסקאות סחר או סיוע, במה שמתואר כ"דיפלומטיית חיסונים" לחיזוק מעמדה של סין במדינות אסיה, אפריקה ודרום אמריקה.

דובר משרד החוץ של סין הכחיש אתמול כי התקנות נועדו לעודד מדינות אחרות לאשר את החיסונים הסיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully