וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבוע לאחר העדויות: תלונה ראשונה הוגשה במשטרה נגד משי זהב

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 12:53

גבר שטוען כי יו"ר זק"א תקף אותו כשהיה קטין התלונן בלהב 433, אחרי ימים של מאמצים למציאת נפגעים שיסכימו להעיד. מאז פרסום התחקיר אודותיו, במשטרה מנסים לאתר נפגעים של עבירות מין שביצע לכאורה בשנים האחרונות, עליהן לא חלה התיישנות

יהודה משי זהב, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תלונה ראשונה. משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

גבר שטוען כי יהודה משי זהב תקף אותו בעת שהיה קטין הגיש היום (רביעי) את התלונה הראשונה נגדו למשטרה. בשבוע האחרון הצטברו עדויות רבות על כך שתקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים לאורך שנים ארוכות. המשטרה פתחה בחקירה ומנסה להגיע לעדויות מהשנים האחרונות, שעליהן לא חלה התיישנות.

את העדויות חוקרת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. משי זהב הגיע שלשום מיוזמתו למשרדי היחידה על מנת להשיב על החשדות נגדו, אולם במשטרה דחו את בקשתו. גורמים בעמותת "מגן" שסייעו בהכנת תחקיר "הארץ" וליוו חלק מהנפגעים, בהם סמנכ"ל הארגון צביקי פליישמן, התייצבו גם הם במשרדי היחידה.

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
מאמצים למציאת עדים. להב 433/טליה קדוש

התחקיר שפורסם בחמישי חשף שש עדויות על תקיפה וניצול מינית מצדו של יו"ר זק"א, ומאז הצטברו עדויות רבות נוספות. העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

בתחקיר מפורטת בין היתר עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

בעדות אחרת מספר נ' כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן.

בעקבות הטענות, משי זהב החליט לוותר על קבלת פרס ישראל למפעל חיים על תרומה לחברה ולמדינה, וויתר באופן זמני על תפקידו כיו"ר זק"א. "אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי", כתב. הוא ממשיך להכחיש את הטענות נגדו, ואומר כי לדברים אין שחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully