וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן פונה למהגרים המנסים להגיע לארה"ב: "אל תבואו"

נשיא ארה"ב הפציר באלו המנסים לחצות את הגבול שלא יעזבו "את העיר שלכם, את העיירה שלכם, את הקהילה שלכם". ביידן עומד בפני ביקורת של הרפובליקנים על המשבר בדרום המדינה, עם זינוק במספר הילדים המהגרים המוחזקים במעצר

בווידאו: ילדי מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הפציר במהגרים ממרכז אמריקה שלא להגיע למדינה, על רקע המשבר הגובר בגבול עם מקסיקו שהוביל לזינוק במספר הילדים המוחזקים במעצר ולביקורת של הרפובליקנים על המצב.

בריאיון שהעניק לרשת ABC ופורסם הלילה (רביעי), נשאל הנשיא הדמוקרטי אם יש לו מסר לאלו הרוצים לעבור את הגבול, והוא אמר "אנחנו שולחים בחזרה אנשים" החוצים לארצות הברית. מבקריו של ביידן, שביטל חלק ממדיניות ההגירה הנוקשה של קודמו הרפובליקני דונלד טראמפ, טוענים כי המהגרים נוהרים לארצות הברית בעידוד עמדתו בנושא.

"אני יכול להגיד בבירור, אל תגיעו, אל תעזבו את העיר שלכם, את העיירה שלכם, את הקהילה", אמר ביידן. בימים אלו מקדם בית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים שני חוקי הגירה שיסללו את הדרך לאזרוח מהגרים שהגיעו לארצות הברית כילדים ועובדי חקלאות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עולה למסוק הנשיאותי פילדלפיה, 16 במרץ 2021. רויטרס
ביטל חלק מהמדיניות הנוקשה של טראמפ. ביידן בפילדלפיה, אתמול/רויטרס

העלייה במספר הילדים המהגרים המנסים להיכנס לארצות הברית גרם למשבר מפני שיש מוקם מוגבל במתקנים שבהם הם יכולים לשהות. לפי רשת CBS, נכון ליון ראשון, יותר מ-4,200 ילדים מהגרים מוחזקים במתקנים לטווח קצר.

קבוצה של מחוקקים רפובליקנים סיירה ביום שני בגבול של טקסס עם מקסיקו, ותיארה את המצב כ"משבר", בעוד שממשל ביידן דוחה הגדרה זאת. "הקרטלים יודעים מתי לנצל את הגבול הדרומי הזה, והם עושים זאת עכשיו בצורה מושלמת", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון קטקו, החבר בוועדה לביטחון המולדת של בית הנבחרים.

מהגרת מהונדורס מחזיקה את בתה בת השנה אחרי שחצו את הגבול לטקסס, ארה"ב, 16 במרץ 2021. רויטרס
"אתגר גדול". ילדה מהגרת בת שנה מוחזקת בידי אמה בטקסס, אתמול/רויטרס

ביידן, שאמר כי הוא לא מתכוון בשלב זה לבקר באזור הגבול, טען כי העלייה במספר המהגרים נמשכת זה שנתיים, ודחה את הרעיון שהמהגרים שואבים עידוד משום שהם מאמינים שהוא ינקוט יד רכה לאורך הגבול. לדבריו, עליהם לא לנסות להגיע לארצות הברית "בזמן שאנחנו בעיצומו של תהליך".

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה ביום שני כי הממשל עומד בפני "אתגר גדול" בגבול, וכי הוא משתמש "בכל דרג של הממשל הפדרלי כדי לעזור בהתמודדות" עם המצב. ביום ראשון הורה המשרד לביטחון המולדת לסוכנות לניהול אסונות לסייע בטיפול במספר ההולך וגדל של ילדים מהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully