וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ביטל חלק מההגבלות, ואלפי ילדים מהגרים מוחזקים במעצר

14.3.2021 / 11:29

הממשל מפעיל את הסוכנות לטיפול במצבי חירום, בעקבות זינוק במספר הילדים המגיעים לבדם ממרכז אמריקה לארה"ב. הם נותרים במתקני המעצר מעבר ל-72 השעות המותרות מאחר שהמקלטים המיועדים להם מלאים

בווידאו: ילדי מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו/צילום: רויטרס

המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית הורה הלילה (ראשון) לסוכנות לניהול אסונות לסייע בטיפול במספר ההולך וגדל של ילדים מהגרים המגיעים לגבול ממקסיקו. השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, אמר כי הוא יפרוס סוכנים של FEMA "על מנת לסייע בקליטה, במתן מקלט ובהעברת הילדים" ב-90 הימים הקרובים.

ההכרזה מצביעה על המשבר ההומניטרי והפוליטי ההולך וגדל שעמו אמור להתמודד הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן. הגעת המהגרים התגברה מאז שהוא ביטל כמה מההגבלות הנוקשות של הנשיא הרפובליקני הקודם דונלד טראמפ, בנוסף לעצירת הקמת החומה בגבול.

מהגרים ילדים המגיעים לבדם מועברים על ידי סוכני ההגירה לסוכנות פדרלית אחרת, משרד הבריאות. עם זאת, בשל הזינוק במספר הילדים המגיעים ללא הוריהם או מלווים חוקיים, לא נותר מקום במקלטים המיועדים להם, שכבר צומצמו בכ-40% כדי להימנע מהתפשטות נגיף הקורונה. ההגבלות הללו בוטלו ב-5 במרץ, אך גורם בממשל אמר לכתבים ביום שישי כי רק כ-200 מיטות נוספות חזרו להיות זמינות מאז.

לא ברור מה יהיה תפקידה של FEMA במשבר, אך היא מתמחה במתן מקלט וסיוע למחוסרי בית בעתות של אסונות טבע. לפי הודעת המשרד לביטחון המולדת, הסוכנות תסייע בכל "דרך אפשרית כדי להרחיב במהירות את הקיבולת" במקלטים. ב-FEMA מסרו בהצהרה כי הם יעבדו עם משרד הבריאות "על מנת לספק מזון, מים וטיפול רפואי בסיסי".

מהגר ובנו עומדים בסמוך למעבר גבול עם ארצות הברית בסיודאד חוארז, מקסיקו 11 במרץ 2021. רויטרס
מהגר ובנו שגורשו מארה"ב בגבול עם מקסיקו, בשבוע שעבר/רויטרס

ילדים מהגרים שנעצרים בגבול אמורים להיות מועברים ממעצר משמר הגבול בתוך 72 שעות. עם זאת, במקרים שבהם אין מקום במקלטים עבורם, הם נותרים תקועים במרכזי המעצר במשך תקופות ארוכות, כמו שקורה עכשיו. המתקנים הללו נבנו עבור מעצר מהגרים בוגרים לפרק זמן קצר, והם יכולים להוות סכנת הדבקה בקורונה עבור הילדים ואנשי הצוות במקרים של צפיפות יתרה.

נכון ליום חמישי האחרון, יותר מ-3,600 ילדים מהגרים מוחזקים במתקני גבול בארצות הברית, לפי גורם רשמי ששוחח עם רויטרס - פי ארבעה בהשוואה לסוף החודש שעבר. נכון ליום שישי, כ-8,800 ילדים ללא ליווי הוחזקו במשמורת של משרד הבריאות.

FEMA כבר עזרה להתמודד עם זרם של מהגרים קטינים ב-2014, תחת כהונתו של הנשיא ברק אובמה, שביידן היה סגנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully