וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין, וינה ופריז: ריבלין יצא לסבב פגישות עם מנהיגים באירופה

הנשיא טס לשלושה ימים של דיונים על איראן, התחמשות חיזבאללה בלבנון והחלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל. לביקור מצטרף הרמטכ"ל כוכבי, שילווה את ריבלין בפגישותיו וישוחח בנפרד גם עם עמיתיו. "פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים באזור"

בווידאו: דיווח מברלין של ברק רביד, שליח וואלה! עם פמליית עם הנשיא/צילום סטילס: לע"מ, צילום וידאו: ברק רביד
נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי המריאו לביקור בן שלושה ימים באירופה, 16 במרץ 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין וכוכבי על המטוס, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הנשיא ראובן ריבלין המריא הבוקר (שלישי) לביקור של שלושה ימים באירופה, במהלכו יגיע לברלין, וינה ופריז וייפגש עם עמיתיו. לביקור מצטרף הרמטכ"ל אביב כוכבי, שישתתף בפגישותיו של ריבלין וישוחח בנפרד גם עם עמיתיו. מבית הנשיא נמסר כי הנושאים המרכזיים עליהם ידון ריבלין בפגישותיו יהיו הגרעין האיראני, התבססות איראן בסוריה, התחמשות חיזבאללה בלבנון והחקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

"הנסיעה המדינית החשובה אליה אני יוצא היום יחד עם הרמטכ"ל משמעותית מאוד בתקופה זו, יותר מתמיד", הדגיש ריבלין. "אירופה מגלה מחויבות בלתי רגילה לביטחונה של מדינת ישראל ולשימור היציבות במזרח התיכון, ואנו מלאי הערכה על כך. התקופה הנוכחית פותחת פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים באזור ואנו נעשה כל מאמץ לאפשר לקולות אלה לקבל את המקום הראוי".

הוא הבהיר כי לא יתפשר בנושא איראן והאג. "דווקא בשעה זו, מאיימים הכוחות הקיצוניים, ובראשם איראן, לערער על היציבות הזאת וחשוב לוודא כי הקהילה הבינלאומית רתומה, בקול נחרץ ובלתי מתפשר, למאבק בהתגרענות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור המאיימים על ישראל ועל היציבות באזור", אמר. "על סדר יומי בביקור זה עומד גם המאבק בשימוש שנעשה בבית הדין הבינלאומי בהאג, נגד חיילינו ואזרחינו. חיילינו הם בשר מבשרנו, ילדינו ונכדינו ואנו סומכים על ידידינו באירופה שיעמדו לצדנו גם במערכה החשובה הזאת".

נשיא צרפת עמנואל מקרון נואם בארמון האליזה, 16 בפברואר 2021. AP
ייפגשו ביום האחרון לביקור. מקרון/AP

הביקור יתחיל בגרמניה, שם יפגוש ריבלין את הנשיא פרנק וולטר שטיינמאייר בארמון הנשיאות בברלין, ולאחר מכן יישאו הצהרה משותפת. בהמשך היום, הנשיא ישוחח גם עם שר החוץ הייקו מאס.

מחר ימריא הנשיא לווינה, ויתקבל על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות. אחריו יפגוש את נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן. השניים יישאו דברים בטקס זיכרון לקורבנות השואה באנדרטה לזכר יהודי אוסטריה. בחמישי, היום האחרון לביקור, יטוס הנשיא לפריז וייפגש עם הנשיא עמנואל מקרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully