וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב המינויים בין הליכוד לכחול לבן: משרד התקשורת יישאר ללא שר

15.3.2021 / 20:18

הלילה בחצות תפוג כהונתו של גנץ כממלא מקום שר התקשורת, בעת שמינויו של ח"כ גינזבורג לתפקיד מעוכב. יו"ר כחול לבן מבקש למנות את עצמו לשר משפטים קבוע, אך בליכוד מסרבים להעלות את המינוי לאישור הממשלה. כעת, סמכויות משרד התקשורת יואצלו למנכ"לית

בווידאו: גנץ בריאיון לטל שלו/צילום: ראובן קסטרו, דוברות הכנסת, משרד הביטחון, פלאש 90 ודוברויות המפלגות

הלילה (שלישי) בחצות תפוג כהונתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כממלא-מקום שר התקשורת והמשרד יישאר ללא שר. גנץ מונה למ"מ שר התקשורת בסוף דצמבר, לאחר התפטרותו של השר לשעבר יועז הנדל שהצטרף לתקווה חדשה, והחוק מגביל את כהונתו הזמנית לשלושה חודשים בלבד.

גנץ הודיע כי ימנה את חבר מפלגתו איתן גינזבורג לתפקיד במינוי קבוע, אך המינוי מעוכב שכן גנץ דורש במקביל למנות את עצמו בתור שר משפטים קבוע, לקראת פקיעת כהונתו הזמנית בתפקיד ב-1 באפריל - ובליכוד מסרבים להעלות את המינוי לאישור הממשלה. כעת, עם פקיעת כהונתו הזמנית של גנץ, משרד התקשורת יישאר ללא שר, וסמכויותיו יואצלו למנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין.

הצהרה | יו"ר כחול לבן, בני גנץ 11 בינואר 2021. אלעד מלכה
המינוי יפוג. גנץ/אלעד מלכה

גנץ קיים הערב ישיבה עם בכירי המשרד וחתם על שורה של החלטות שיאפשרו את המשך תפקודו התקין של המשרד גם בלי שר.

בכחול לבן מזהירים מפני "ואקום שלטוני" שייווצר במשרד ללא שר, ומציינים כמה סוגיות שלא יוכלו להיות מקודמות כמו רפורמת ביטול הפרדת ספק ותשתית, פגיעה קשה באיכות השירות לציבור ופגיעה בפוטנציאל להפחתת מחירים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך הצהרות לתקשורת 11 במרץ  2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
קרב המינויים נמשך. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

גנץ דרש בשבוע שעבר להעלות להצבעה בישיבת הממשלה את מינויים הקבוע של שר תקשורת ושר משפטים. במכתב ששלח מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, למזכיר הממשלה, כחול לבן מזהירים כי מינויי ממלאי המקום בתיקים אלה עומדים לפקוע ודורשים לקיים את דרישת היועמ"ש לאייש אותם במינויי קבע.

"העלאת נושאים אלה לסדר היום הכרחית לשם מניעת פגיעה מהותית ובלתי הפיכה בפעילות משרדי הממשלה וכתוצאה מכך באינטרסים ציבוריים כבדי משקל", כתב בצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully