וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכוניות ובכנסיות: הולנד יוצאת לבחירות - שיימשכו שלושה ימים

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 16:54

המבוגרים והאוכלוסיות הפגיעות מצביעים ראשונים בבחירות הנערכות תחת הגבלות, וראש הממשלה רוטה צפוי לזכות בכהונה רביעית. זאת בזמן שהקורונה שוב מתפשטת, ומבצע החיסונים סופג מהמורה נוספת עם השעיית השימוש באסטרהזניקה

בווידאו: בחירות בהולנד/צילום: רויטרס

הבחירות בהולנד נפתחו היום (שני) ויימשכו שלושה ימים בשל הגבלות מגיפת הקורונה, כשהמבוגרים ואוכלוסיות בעלות סיכון הצביעו ראשונים במרכזי הצבע-וסע, כנסיות ומרכזי כנסים.

ראש הממשלה מארק רוטה, אחד המנהיגים הוותיקים ביותר באירופה, צפוי לזכות במספיק קולות כדי להמשיך לכהונה רביעית. לפי הסקרים, המפלגה השמרנית בהנהגתו תקבל 21% עד 26% מהקולות, בהשוואה ליריבו הקרוב ביותר, מנהיג מפלגת החירות הימנית-קיצונית חירט וילדרס, עם 11% עד 16%.

ללא אירועים פומביים גדולים, קמפיין הבחירות כלל בעיקר עימותים טלוויזיוניים, שבהם רוטה שמר על תדמיתו כעל דמות יציבה בתקופת משבר. עם זאת, שיעור הנדבקים בהולנד הוא הגבוה ביותר בחודשים האחרונים, והרשויות מנסות להגביר את קצב החיסונים. הולנד הייתה המדינה האחרונה באיחוד האירופי שהחלה לחסן את אזרחיה נגד הנגיף.

עם זאת, מבצע החיסונים נתקל במהמורה חדשה, אחרי שהלילה עצרה למשך שבועיים את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה, שממנו הזמינה 12 מיליון מנות, בעקבות חשש לתופעות לוואי לא ידועות. מכון הבריאות הלאומי יעץ נגד ביטול מהיר של הסגר, והזהיר כי בתי החולים עדיין עלולים לקרוס תחת עומס הגל השלישי שנוצר בשל וריאנטים מדבקים יותר.

נהג מכונית מצביע בקלפי באמסטרדם, הולנד, 15 במרץ 2021. רויטרס
מדגמים ראשונים יפורסמו ברביעי. הצבעה דרך מכונית באמסטרדם, היום/רויטרס
אדם מצביע בקלפי בכנסייה באמסטרדם, הולנד, 15 במרץ 2021. רויטרס
"נחמד שאנחנו יכולים להצביע. אין דרך אחרת בזמנים אלו". הצבעה בכנסייה בעיירה באמסטרדם/רויטרס

בשל האיסור על התכנסויות של יותר משני אנשים, סגירתם של מסעדות וברים והעוצר הלילי הראשון מאז מלחמת העולם השנייה, ההצבעה מתפרסת על פני שלושה ימים כדי להבטיח שמירת מרחק בקלפיות. הרשויות עודדו את המבוגרים ובעלי האוכלוסיות הפגיעות להצביע ביומיים הראשונים, בעוד שביום האחרון יצטרף הציבור הכללי. הם קיבלו גם אפשרויות מורחבות להצביע בדואר ובאמצעים אחרים.

"יש מרחק וזה גורם לתחושה אחרת לגמרי", אמרה אטי גלינג בת ה-80 בקלפי בכנסייה בעיירה אמסטלווין, שנמצאת מדרום לבירה אמסטרדם. "אבל כן, זה נחמד שאנחנו יכולים להצביע. אין דרך אחרת בזמנים אלו".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה בעימות עם מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, 11 במרץ 2021. רויטרס
מציג תדמית של יציבות. רוטה מול וילדרס בעימות לפני הבחירות, בשבוע שעבר/רויטרס

כ-13 מיליון אזרחים בעלי זכות הצבעה, ובפניהם ניצבות עשרות מפלגות המתחרות על 150 מושבי הפרלמנט. המדגמים הראשונים צפויים להתפרסם זמן קצר אחרי סגירת הקלפיות בשעה 22:00. המפלגות הגדולות, בהן הלייבור, הירוקים והדמוקרטים-66 והדמוקרטים נוצרים מהמרכז-ימין, בקרב צמוד על המקום השלישי. שתיים או שלוש מהן צפויות להצטרף לקואליציה החדשה בראשות המפלגה השמרנית של רוטה בן ה-54, המכהן בתפקיד מאז 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully