וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: פיצוץ מחוץ למתקן לבדיקות קורונה מצפון לאמסטרדם

3.3.2021 / 10:57

המשטרה אמרה כי הפיצוץ בעיירה בוונקרספל היה מכוון, אך עוד לא ידוע ממה הוא נגרם. הפיצוץ גרם לנזק, אך לא לנפגעים. מוקדם יותר השנה היו מהומות בהולנד במחאה על הגבלות הקורונה

בווידאו: התפרעויות בהולנד במחאה על עוצר הקורונה/צילום: רויטרס

משטרת הולנד אמרה היום (רביעי) כי פיצוץ אירע בסמוך למתקן לבדיקות קורונה בעיירה מצפון לאמסטרדם. למקום נגרם נזק, אך לא היו נפגעים בפיצוץ שאירוע לפני פתיחת המתקן בעיירה בוונקרספל, השוכנת 55 ק"מ מצפון לבירה. המשטרה סגרה את האזור לתנועה ופתחה בחקירה.

דובר המשטרה בפרובינציית צפון הולנד אמר כי מישהו הטמין את המטען הזה מבעוד מועד. הוא הוסיף כי "משהו מתכתי" גרם לפיצוץ. "אנחנו לא יודעים בדיוק עוד מה התפוצץ, אבל משהו כזה לא קורה במקרה".

הולנד ידעה התפרעויות מוקדם יותר השנה במחאה על סגר הקורונה, ובית משפט הורה לממשלת הולנד לבטל את העוצר הלילי - עד שבית משפט בערכאה גבוהה יותר הפך זאת. הזעם נגד רשויות הבריאות גבר מאז תחילת השנה, וראש מכון הבריאות הלאומי זוכה לאבטחה בעת הופעותיו בציבור.

זירת הפיצוץ מחוץ למתקן לבדיקות קורונה מצפון לאמסטרדם, הולנד, 3 במרץ 2021. רויטרס
זירת הפיצוץ מחוץ למתקן לבדיקות הקורונה בוונקרספל, היום/רויטרס

האזור שסביב העיירה וונקרספל סובל מאחת ההתפרצויות הקשות של קורונה במדינה, עם 181 מקרים על כל מאה אלף תושבים, בהשוואה ל-27 ברמה הכלל ארצית. לפחות בית חולים אחד נאלץ לשלוח מאושפזים למחוזות אחרים בשל מחסור ביחידות לטיפול נמרץ.

התקרית קרתה שבועיים לפני הבחירות הכלליות, שיהיו מעין משאל עם על טיפול הממשלה במגיפה. המפלגה השמרנית של ראש הממשלה מארק רוטה צפויה להישאר הגדולה ביותר, לפי הסקרים. היום נכנסו לתוקף הקלות בהגבלות, לראשונה זה כמה חודשים: מספרות נפתחו מחדש, וחנויות לא חיוניות מורשות לקבל מספר קטן של מבקרים בהזמנת תור מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully