וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הזמן של ארה"ב לחזור להסכם הגרעין הולך ואוזל

15.3.2021 / 10:42

זריף אמר כי חלון ההזדמנויות נסגר בשל הבחירות הקרובות לנשיאות איראן בחודש יוני, שאחריהן תתחיל תקופת המתנה של כחצי שנה. הוא אף אמר כי ממשל ביידן אינו שונה מזה של קודמו טראמפ. משמרות המהפכה חשפו "עיר טילים" חדשה

בווידאו: איראן חושפת "עיר טילים" חדשה/מתוך טוויטר

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (שני) כי הזמן של ארצות הברית לחזור להסכם הגרעין הולך ואוזל. זאת, לדבריו, בשל הבחירות לנשיאות איראן ביוני הקרוב, שאחריהן תחל תקופת המתנה של כחצי שנה.

זריף, שאמר את הדברים במרכז למדיניות אירופית, הוסיף כי מדיניות הממשל החדש של ג'ו ביידן אינו שונה ממדיניות "הלחץ המקסימלי" של קודמו דונלד טראמפ. הנשיא הדמוקרטי הבהיר כי הוא רוצה לשוב להסכם הגרעין שממנו פרש טראמפ, אך הוא מסרב להסיר את הסנקציות לפני שטהראן תחדול מהפרות התחייבויותיה.

בשבוע שעבר, השליח המיוחד של ביידן לנושא איראן, רוב מאלי, אמר בריאיון לוואלה! כי ההתקדמות במשא ומתן עם איראן לא תהיה קשורה בבחירות לנשיאות המדינה.

"האירופים רגילים לפשרה. איראן וארצות הברית לא. האמריקנים רגילים לכפייה, ואנחנו רגילים להתנגדות", אמר זריף. "אז עכשיו הזמן להחליט אם שנינו התפשר ונחזור להסכם הגרעין, או שנמשיך בדרכים נפרדות". הוא אמר כי הוא לא רואה סיבה בלקיים שיחות מקדימות עם וושינגטון, בשל דרישותיה "המוגזמות".

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב במדשאות הבית הלבן 14 במרץ 2021. רויטרס
ביידן בבית הלבן, אתמול/רויטרס

לדברי זריף, אחרי הבחירות לנשיאות איראן ב-18 ביוני, שבהן ייבחר מחליף לנשיא חסן רוחאני אחרי שתי כהונות רצופות, תהיה "ממשלת ברווז צולע שלא תוכל לעשות שום דבר רציני". הוא הוסיף כי הוא מייעץ לארצות הברית "להתקדם מהר, ולהתקדם מהר דורש מהם לא להיות ביישנים, אלא לנקוט צעדים שהם צריכים לנקוט".

איראן חושפת 'עיר טילים' חדשה. אין, אתר רשמי
טילי שיוט וטילים בליסטיים. "עיר הטילים" החדשה שחשפה איראן/אתר רשמי, אין

במקביל, הצי של משמרות המהפכה חשף היום "עיר טילים" חדשה במקום לא ידוע במדינה. לפי הצי, בעיר פרוסים טילי שיוט וטילים בליסטיים וכן ציוד "מלחמה אלקטרונית המאפשר לו לזהות אותות אויב.

מאז 2011, איראן התרברבה בהצגת מתקנים תת-קרקעיים ברחבי המדינה, כולל לאורך חופה הדרומי ליד מצרי הורמוז האסטרטגיים. איראן טוענת שהטילים שלה יכולים להגיע למרחק של 2,000 ק"מ, טווח המאיים על רוב המזרח התיכון, כולל על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully